KBS De JazzSingel

JazzSingel 900 3543 GB Utrecht

Schoolfoto van KBS De JazzSingel

Het team

Toelichting van de school

Het team van KBS de JazzSingel bestaat overwegend uit leerkrachten die parttime werkzaam zijn. We zorgen ervoor dat iedere groep niet meer dan 2 vaste leerkrachten in de groep heeft. Naast onze leerkrachten, bestaat ons team ook uit een conciërge, een onderwijsassistent, een intern begeleider, een vakdocent gym en de directeur. Omdat we over voldoende personeel beschikken, is het ook mogelijk om op iedere dag een collega 'ambulant' te hebben. Een ambulante collega is iemand die op de betreffende dag niet voor de groep staat, maar juist ondersteunende taken in groepen kan verrichten. Te denken valt aan het begeleiden van kinderen buiten de groep in kleine groepjes.

We werken samen met de Hogeschool Marnix Academie, de lerarenopleiding (ook wel PABO genoemd). Vanuit de Marnix Academie krijgen wij studenten die in onze groepen stage lopen. Bij ons op school zijn studenten vanuit alle PABO-trajecten welkom. We werken tevens samen met ROC Midden Nederland, opleiding onderwijsassistent. Ook vanuit het ROC zijn bij ons studenten van harte welkom. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wanneer een personeelslid verlof heeft of ziek is, wordt er door de directie gekeken naar de verschillende mogelijkheden om de groep op te vangen. Hieronder staan de mogelijkheden in willekeurige volgorde aangegeven:

1. Ambulante collega vangt de groep op

2. De groep wordt verdeeld over andere groepen

Per situatie wordt er voor de fijnste en rustigste oplossing gekozen. Indien bovenstaande oplossingen niet mogelijk zijn, is de directeur genoodzaakt om ouders te vragen hun kind thuis te houden. In de praktijk is dit gelukkig iets dat bijna nooit voorkomt.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Met clustering kennisgebieden worden lessen bedoeld waarbij diverse ontwikkelgebieden vanuit ons observatiesysteem KIJK! samengevoegd zijn binnen een les. Het kan bijvoorbeeld gaan om ontwikkelgebieden als motoriek (grof en fijn).

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Op KBS de JazzSingel zijn er per dag 5 lesuren waarin kinderen onderwezen worden. Per week zijn dit 25 uren. De lessen die gegeven worden sluiten aan bij de kerndoelen die gesteld zijn vanuit de overheid.

Afhankelijk van de groep, kan het zijn dat leerkrachten op basis van hun blokplan (specifiek plan voor de groep gemaakt op basis van o.a. data van toetsen), meer tijd vrij maken voor de kernvakken (taal/spelling, lezen, rekenen). Dit gebeurt alleen in uiterste gevallen wanneer een gehele groep een intensieve, kortdurende aanpak nodig heeft op het gebied van een kernvak.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

KBS de JazzSingel werkt opbrengst en handelingsgericht. Op onze school zijn in principe alle kinderen welkom, mits we hen de zorg kunnen bieden die nodig is. We brengen daarom van ieder kind de onderwijsbehoeften in kaart om te bepalen of wij de zorg kunnen bieden die een kind nodig heeft. Als school beschikken we over verschillende protocollen die ons helpen om kinderen de hulp te geven die nodig is.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De school heeft de ambitie om in schooljaar 2022-2023 een gedegen aanbod te hebben binnen een doorgaande lijn voor kinderen die meer- en hoogbegaafd zijn. Daarnaast wil het team zich professionaliseren op het gebied van 'gedrag' met als doel om kinderen met uitdagend gedrag op de juiste manier te begeleiden.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven