Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Met clustering kennisgebieden worden lessen bedoeld waarbij diverse ontwikkelgebieden vanuit ons observatiesysteem KIJK! samengevoegd zijn binnen een les. Het kan bijvoorbeeld gaan om ontwikkelgebieden als motoriek (grof en fijn).
Op KBS de JazzSingel zijn er per dag 5 lesuren waarin kinderen onderwezen worden. Per week zijn dit 25 uren. De lessen die gegeven worden sluiten aan bij de kerndoelen die gesteld zijn vanuit de overheid.
Afhankelijk van de groep, kan het zijn dat leerkrachten op basis van hun blokplan (specifiek plan voor de groep gemaakt op basis van o.a. data van toetsen), meer tijd vrij maken voor de kernvakken (taal/spelling, lezen, rekenen). Dit gebeurt alleen in uiterste gevallen wanneer een gehele groep een intensieve, kortdurende aanpak nodig heeft op het gebied van een kernvak.
KBS de JazzSingel werkt opbrengst en handelingsgericht. Op onze school zijn in principe alle kinderen welkom, mits we hen de zorg kunnen bieden die nodig is. We brengen daarom van ieder kind de onderwijsbehoeften in kaart om te bepalen of wij de zorg kunnen bieden die een kind nodig heeft. Als school beschikken we over verschillende protocollen die ons helpen om kinderen de hulp te geven die nodig is.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school heeft de ambitie om in schooljaar 2022-2023 een gedegen aanbod te hebben binnen een doorgaande lijn voor kinderen die meer- en hoogbegaafd zijn. Daarnaast wil het team zich professionaliseren op het gebied van 'gedrag' met als doel om kinderen met uitdagend gedrag op de juiste manier te begeleiden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.