Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kleuters spelen en werken dagelijks met doelen, die aansluiten bij de SLO. Bij kleuters gebruiken we Piramide en Rekenrijk voor de ontwikkeling. We volgen de ontwikkeling van kleuters met de leerlijnen van KIJK!.
Op de Boemerang wordt ingezet op extra ondersteuning in en buiten de klas door de inzet van:
- een tutor in de groepen 1 / 2 voor extra aanbod woordenschat onderwijs (LOGO 3000) en BOUW, programma dat leesproblemen voorkomt.
- vijf dagen ondersteuning door een leraarondersteuner in groep 3,4 en 5. De groepen 6-8 hebben twee dagen ondersteuning door een hele ervaren leerkracht.
Verder bieden wij extra leertijd aan in door de huiswerkklas en de Boemerang Talent School, waardoor kinderen uit de groepen 4 t/m 7 extra onderwijs kunnen genieten. Het aanbod is gericht op creatief werken aan basisvaardigheden en het ontdekken van talenten. De inhoud van de BTS is ieder jaar weer verfrissend en nieuw en blijft daardoor een uitdaging voor alle kinderen die graag extra willen leren. Door uitdagende lessen te bieden waar kinderen op basis van eigen motivatie aan deelnemen worden nieuwe talenten ontdekt en ontwikkeld. Uitgangspunt van de BTS is dat leren leuk is, en dat kinderen zelf willen leren. De afgelopen jaren zijn onderstaande extra lessen gegeven: WereldWijs, MediaWijs, de Uitdaging, Creataal, Natuurwijs, Science, Techniek en Theater
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij sluiten aan bij de ondersteuningsbehoefte van onze leerlingen. Als een leerlingen meer nodig heeft, schakelen wij advies in van het samenwerkingsverband of het buurtteam.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.