Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school kent voornamelijk enkele groepen. De kleutergroepen bestaan uit 4 combinatiegroepen. Wij streven ernaar om in de groep op drie niveaus de kinderen les te geven. Het werken met groepsplannen en het invoeren/uitbreiden van zelfstandig werken in de groep zijn het logische gevolg van werken aan passend onderwijs.
Onze school heeft integratiegroepen. In de integratiegroepen zitten zowel reguliere leerlingen als leerlingen met een indicatie (die voorheen onder cluster 3 zouden vallen). De groepen hebben een kleiner leerlingenaantal en ondersteuning van een onderwijsassistent.
Alle leerlingen van de Beatrixschool hebben een unieke persoonlijkheid en verschillende behoeftes. De meeste leerlingen ontwikkelen zich op een regelmatige, wellicht voorspelbare manier. Er zijn leerlingen die een langere tijd nodig hebben om te leren en leerlingen die weinig uitleg nodig hebben om grote stappen te maken in hun leerproces. Voor deze groepen is extra aandacht, hetgeen vormgegeven wordt binnen de uitgangspunten van het jaarklassensysteem en incidenteel groepsdoorbrekend.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We hopen de huidige samenwerking met externe partijen te continueren en waar mogelijk onderzoeken waar nieuwe partijen aansluiting kunnen vinden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.