Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken in onze school volgens het IGDI-model. Dit model gaat uit van convergente instructie. Dit betekent dat de alle leerlingen gezamenlijk starten met de lesen al naar gelang behoefte eerder zelfstandig gaan werken of extra instructievan de leerkracht krijgen. De lessen worden daarna weer gezamenlijk afgesloten.Het IGDI-model staat op onze school op de pijlers van het Zwols Model. Het Zwols Model gaat uit van het leerstofjaarklassensysteem. In dit systeem wordt gewerkt met groepen kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd die een afgesproken leerstofpakket doorwerken. Door zittenblijven of klassen overslaan kunnen ook oudere of jongere kinderen in een groep zitten. Het programmagericht werken houdt in dat de leerstof een centrale plaats inneemt. De leerstof wordt in vakken aangeboden. In elk cursusjaar wordt een ‘pakket’ uit het totale leerprogramma aan de kinderen aangeboden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.