Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het Duet heeft één directeur die met een managementteam, bestaande uit een locatieleider onderwijs en een locatieleider opvang, alle medewerkers aanstuurt. De directeur legt verantwoording af aan Solidoe en stichting Wijzer aan de Amstel. Wij werken samen met de gemeente Uithoorn (jeugdzorg, CJG, GGD, VVE, etc), en met aanbieders van activiteiten op cultuur- en sportgebied.
Het Duet is een middelgrote school. Er zijn ruim 400 kinderen verdeeld over 17 groepen. Er werken 28 leerkrachten zowel parttimers als ook fulltimers. Sommigen zijn gespecialiseerd in het werken met kleuters, anderen in de omgang met oudere kinderen. Weer anderen zijn vrij all round.
Bij de kleutergroepen werken vanuit de leerlijnen Jonge Kind waarbij de leerkracht zorgt voor een zo'n rijk mogelijke leeromgeving. Vanuit de ontwikkelingslijnen bekijkt de leerkracht welke volgende sprong een kind kan maken en zal de activiteiten daarop aansluiten. Vanuit thema's die dichtbij de kinderen liggen zorgen zij voor de aansluiting bij kenniswereld van het kind.
Er is regelmatig overleg tussen leerkrachten en interne begeleiders over de vorderingen en het welbevinden van onze kinderen. Zo nodig wordt er voor een leerling of een groep leerlingen een plan gemaakt. Uitvoering van dat plan zal in de groep door de leerkracht plaatsvinden. Dit heet remedial teaching (RT) en is meestal van tijdelijke aard. Na een afgesproken periode wordt bekeken of het plan het gewenste resultaat heeft gehad.
Bij het werken met een individueel plan wordt dit van te voren en na beëindiging, met ouders en soms ook met het kind, besproken. Onze insteek is hierbij samenwerking tussen kind, ouders en school.