Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Springschans heeft één directeur die met een een managementteam, bestaande uit twee intern begeleiders en een coördinator, alle medewerkers aanstuurt.
De Springschans is een middelgrote school. Er zijn ongeveer 400 leerlingen die verdeeld zijn over 16 groepen. Er werken 35 leerkrachten, zowel parttimers als fulltimers. Sommige zijn gespecialiseerd in bepaalde vakgebieden als taal, lezen of rekenen. Andere zijn gespecialiseerd in gedrag.
Wij werken samen met de gemeente Uithoorn (jeugdzorg, CJG, GGD, VVE, etc), en met aanbieders van activiteiten op cultuur- en sportgebied.
Er is regelmatig overleg tussen leerkrachten en interne begeleiders over de vorderingen en het welbevinden van onze kinderen. Zo nodig wordt er voor een leerling of een groep leerlingen een plan gemaakt. Uitvoering van dat plan zal in de groep door de leerkracht plaatsvinden. Dit heet remedial teaching (RT) en is meestal van tijdelijke aard. Na een afgesproken periode wordt bekeken of het plan het gewenste resultaat heeft gehad. Bij het werken met een individueel plan wordt dit van te voren en na beëindiging, met ouders en soms ook met het kind, besproken. Onze insteek is hierbij samenwerking tussen kind, ouders en school.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie ons ondersteuningsprofiel.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.