Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Naast het werken middels de leerstofjaarklassenmethode, streven wij ook naar optimale samenwerking tussen leerlingen uit verschillende groepen.
Zo ondersteunen de kinderen uit groep 7 en 8 twee keer per week bij het Bouw-Tutorlezen in groep 3 en 4. Ook helpen de kinderen uit de bovenbouw in de schoolbieb bij het innemen, uitlenen en opruimen van boeken en maken wij gebruik van 'leesmaatjes' waarbij sterke lezers de beginnende lezers kunnen helpen. Dit is voor alle leerlingen een mooie toevoeging aan hun eigen leerproces.
Bij kleuters gaan leren en spelen hand in hand. Zij leren door te ontdekken en te proberen gevoed door hun nieuwsgierigheid. Kinderen in de groepen 1 en 2 zitten bij ons samen in de klas, zodat zij van elkaar kunnen leren. Op deze leeftijd zijn kinderen nog zo verschillend in hun ontwikkeling, dat zij zowel op cognitief als sociaal emotioneel gebied veel van elkaar kunnen leren. Door veel te bewegen, zowel binnen als buiten én kinderen ontwikkelingsmateriaal aan te bieden passend bij hun ontwikkeling, groeien zij op hun eigen tempo het onderwijs in.
Op Toermalijn werken wij met een 5-gelijke-dagen-model. Dit zorgt voor een evenwichtige verdeling van de vakken over de dagen en zorgt voor veel structuur, rust en duidelijkheid bij de leerlingen. Alle groepen hebben dagelijks school van 8.30 - 14.15 uur, waardoor de onderwijstijd optimaal benut wordt.
Wij bieden alle kinderen van 4 t/m 12,5 jaar openbaar onderwijs. Vanwege onze openbare grondslag zijn alle kinderen, ongeacht hun afkomst, bij ons welkom. Wij bieden onderwijs in een modern schoolgebouw, van alle gemakken voorzien. Zo hebben wij de beschikking over een grote schoolbibliotheek, speellokalen, gymzalen, voor- en naschoolse opvang, een groot speelplein en speelbos.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ambities t.a.v. passend onderwijs voor het komende schooljaar zijn:
? Aandacht voor Traumasensitief Lesgeven
? Verdere verdieping wat betreft het ontwikkelen en gebruiken van onderwijsplannen en dynamische groepsplannen;
? Verdere ontwikkeling van de ambitie referentieniveaus van leerlingen en het werken ermee;
? Verdere ontwikkeling en implementatie van de visie op het jonge kind
? Aandacht voor het ontwikkelen op beeldende vorming
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.