Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Op Toermalijn werken wij het met 5-gelijke-dagenmodel. Dit betekent dat alle leerlingen school hebben van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur - 14.15 uur. Zij blijven over op school, in hun eigen klas met hun eigen leerkracht. Aan deze overblijf zijn geen kosten verbonden.
- Leerlingen hoeven tussen de middag niet naar huis. Dit zorgt voor minder onrust na de pauze en voor een kortere en logischer onderbreking van het lesprogramma.
- Het biedt meer structuur en duidelijkheid voor leerlingen en voor ouders: alle leerlingen blijven op school in plaats van de ene leerling wel en de andere niet.
- Het is makkelijker voor ouders om hun werktijden op school af te stemmen.
- Veiliger: kinderen hoeven maar twee keer (in plaats van vier keer) door het drukke verkeer.
- Ouders hoeven hun kind maar één keer te brengen en één keer te halen.Jongere broertjes en zusjes hoeven ook maar één keer heen en weer.
- Het is rustiger voor de kinderen. Kinderen zijn eerder thuis.
- Naschoolse- of buitenschoolse opvang heeft meer tijd voor activiteiten.
- Sport-, muziek- en cultuurverenigingen hebben meer mogelijkheden om hun activiteiten aan te bieden.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.