Waadwizer

Johan Roordastrjitte 41 8851 EB Tzummarum

Schoolfoto van Waadwizer

Het team

Toelichting van de school

Jos v.d. Meulen - Directeur - jvdmeulen@elanowg.nl

Margriet Faber - Intern Begeleider - margrietfaber@elanowg.nl

Petra Caro - Leerkracht groep 1/2 - pcaro@elanowg.nl

Nynke Visser - Leerkracht groep 1/2 - nvisser@elanowg.nl

Fenna Jongsma - Leerkracht groep 3 en Taalcoördinator + Gedragsspecialist - fjongsma@elanowg.nl

Janine Boonstra - Leerkracht groep 4 - jboonstra@elanowg.nl

Marike Moed - Leerkracht groep 5/6 - mmoed@elanowg.nl

Jildou Rinsma - Leerkracht groep 5/6 - jrinsma@elanowg.nl

Jeanet Terpstra - Leerkracht groep 7/8 + Rekencoördinator i.o. + ICT - jterpstra@elanowg.nl

Geertje Stornebrink - Leerkracht groep 7/8 - gstornebrink@elanowg.nl

Sieta Hesselius - Onderwijsassistente - shesselius@elanowg.nl

Leonie Rijpstra - Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Dit zijn de uitgangspunten van het vervangingsbeleid van onze school:

1. Leerkrachten worden bij ziekteverlof altijd vervangen vanaf de eerste dag.

2. Medewerkers met zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof worden altijd vervangen.

3. Bij planbaar verlof wordt er eerst gekeken of er dagen geruild kunnen worden met een duo collega.

4. Wanneer een collega vervangen moet worden, neemt de directeur eerst contact op met de vervangingspool. Indien er geen leerkrachten zijn die kunnen vervangen via de vervangingspool, dan doet de directeur eerst een ‘noodoproep’ richting de eventuele duopartner en de rest van het team. Ambulante dagen of nood-vervanging door een duo-collega kunnen op in overleg ook op een later moment gecompenseerd worden.

5. De onderwijsassistent van de school kan mogelijk tijdelijk een deel van de groep overnemen in overleg met een andere leerkracht, IB-er of directie als een (vervangende) collega niet op tijd kan komen.

6. Wanneer een collega niet direct kan komen, maar wel iets later op de ochtend, dan kunnen IB en Directie tijdelijk de groep waarnemen.

7. Indien er geen vervanging geregeld kan worden en ouders niet tijdig geïnformeerd kunnen worden, verdelen we de groepen over de andere klassen of kiezen we een andere passende oplossing.

8. Indien er geen vervanging geregeld kan worden en ouders wel tijdig geïnformeerd kunnen worden, geven we de kinderen vrijaf. Dit is altijd en alleen in uiterste nood! 

Iedere leerkracht zorgt dat de klassenadministratie (bijv. een plattegrond) up-to-date is en dat altijd de volgende lesdag is ingevuld, zodat vervangers weten wat die dag op het programma staat en de noodzakelijke informatie bij de hand hebben. Handleidingen liggen klaar op een vaste plek zodat daar niet naar gezocht moet worden. Ouders en verzorgers worden in het geval van opsplitsen van de groep geïnformeerd op de betreffende dag via de mail of via Social Schools. Mocht er sprake zijn van het ‘naar huis sturen’ van een groep, dan worden ouders en verzorgers hiervan, een dag van te voren, op de hoogte gebracht via Social Schools en/of mail.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Dit schooljaar werken we op Waadwizer met de volgende groepen en leerkrachten: 

- Groep 1/2 > juf Petra (maandag t/m woensdag) en juf Nynke (donderdag en vrijdag)

- Groep 3 > juf Fenna

- Groep 4 > juf Janine

- Groep 5/6 > juf Marike (maandag t/m donderdag) en juf Jildou (woensdag t/m vrijdag)

- Groep 7/8 > juf Jeanet (maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag) en juf Leonie (woensdag)

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

We gebruiken in groep 1 en 2 de volgende methodes voor de verschillende vakgebieden:

- Taal- en Rekenontwikkeling: Onderbouwd

- Wereldoriëntatie: DaVinci

- Kunstzinnige en creatieve vorming: Geen methode

- Bewegingsonderwijs: Geen methode

- Levensbeschouwing: Trefwoord

- Muzikale vorming: 123Zing

- Sociaal-emotionele ontwikkeling: Kwink

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

We gebruiken in de groepen 3 t/m 8 de volgende methodes voor de verschillende vakgebieden:

- Lezen: Veilig Leren Lezen + Flits

-Taal: Staal

- Rekenen/Wiskunde: Pluspunt 4

- Wereldoriëntatie: DaVinci

- Kunstzinnige en creatieve vorming: Geen methode

- Bewegingsonderwijs: Vakleerkracht

- Levensbeschouwing: Trefwoord

- Engelse Taal: Take it Easy

- Friese Taal: Spoar 8

- Muzikale vorming: 123Zing

- Sociaal-emotionele ontwikkeling: Kwink

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Het Schoolondersteuningsprofiel (SOP)

Het Schoolondersteuningsprofiel is een document dat elke school voor primair of voortgezet onderwijs(speciaal) onderwijs moet opstellen. Het document is een beschrijving van de voorzieningen die bij ons op school zijn getroffen voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. In het schoolondersteuningsprofiel hebben we geformuleerd welke extra ondersteuning wij kunnen bieden. Minstens eenmaal per 4 jaar stelt de school een schoolondersteuningsprofiel vast. De belangrijkste onderdelen zijn:

- de huidige ondersteuningsmogelijkheden en ontwikkelpunten voor de komende jaren

- de zorgstructuur van de school

- de organisatie van de extra ondersteuning

- de samenwerking met ketenpartners en de ondersteuningsvoorzieningen

Het SOP ligt ter inzage op school en u kunt via een afspraak deze voor onze school inzien. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Schoolplan 2023-2027:

- Wij kunnen effectief omgaan met kinderen die extra ondersteuning nodig hebben vanwege gedragsproblemen.

- School stelt grenzen aan de zorg.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven