Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Naast bovenstaande vakleerkrachten heeft de school verschillende leerkrachten met een expertise in huis:
- dyslexiespecialist
- dyscalculiespecialist
- video interactiebegeleidster
- autisme
- human dynamics practitioner
- rekencoordinator
- taalcoordinator
- gedragsspecialist
- sovatrainster
Bij groep 1 en 2 werken we vanuit doelen en vanuit de observatie van de leerkracht. Uren per vak gaat hier niet echt op.
De uren zijn een gemiddelde. we werken vanuit doelen. Alleen bewegingsonderwijs, lezen en rekenen staan vast wb uren.
We geven onderwijs op maat. Dit betekent dat we uitgaan van de onderwijsbehoefte van onze leerlingen. Hier zetten we gericht onze klassen- en onderwijsassistenten op in. Voor het aanbod van leerstof aan de meer- en hoogbegaafde leerlingen zorgt de meerbegaafdenspecialist van de school. Zij werken projectmatig in kleine groepjes aan hun ontwikkeling. Onze remedial teacher werkt planmatig met onze leerlingen met dyslexie en dyscalculie.
Onze sovatrainster biedt haar lessen aan om de sociale vaardigheid van onze leerlingen te vergroten.
De reken- en taalcoördinator gaan op klassenbezoek om de (instructie)kwaliteit te vergroten van de teamleden en te zorgen voor een doorgaande lijn voor taal en rekenen. Zij ondersteunen hun collega's.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Aanbod en begeleiding op maat om zo in samenwerking met ouders en leerling alles uit deze leerlingen te halen.
De school neemt deel aan een eigen netwerk VVE van de Stichting PCBO Voorst waarin de leerkrachten van groep 1 en 2 participeren. Dit netwerk draait onder begeleiding van een extern specialist.