Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Naast de vakdocent bewegingsonderwijs werken we met diverse specialsten op De Oase, te weten:
reken-, taal-, gedrags-, ict-, meer- en hoogbegaafdheidsspecialist. Deze specialisten werken op hun beurt weer samen met anderen, zodat we elk kind kunnen helpen met 'ongekend groeien'.
De reken-, lees en taalactiviteiten worden aangeboden in thema's. Aan het eind van elk thema worden de vooraf gestelde doelen geevalueerd. N.a.v. deze evaluatie worden de doelen voor het volgend thema vastgesteld. Hierbij worden de activiteiten vormgegeven.
Kunstzinnige vorming wordt in projecten jaarlijks verdiept.
Bovenstaande gegevens dienen voorzichtig geïnterpreteerd te worden.
Er wordt scherp gekeken naar de onderwijsbehoeften van elke groep en van elk kind. Het kan hierdoor zijn dat een bepaalde groep meer onderwijstijd rekenen krijgt, terwijl een andere groep meer onderwijstijd aan begrijpend lezen ontvangt. Ook per kind kan het zo zijn dat een kind meer onderwijs krijgt in een bepaald vak, omdat het dit nodig heeft.
Onder lezen worden diverse vormen van lezen verstaan. Idem taal.
Het team van De Oase geeft onderwijs aan elk kind dat bij ons op school zit. Wij doen dit d.m.v. het EDI instructiemodel. Kinderen die verlengde instructie nodig hebben, krijgen dit van de eigen leerkracht. Wanneer het kind hier niet voldoende aan heeft kan het extra ondersteuning krijgen van een van onze leerkrachtondersteuners.
Kinderen die meer uitdaging nodig hebben, ontvangen dit in eerste instantie van de eigen leerkracht. Elke maandagmiddag komen zij bij elkaar bij de interne 'plusklas' van de school. Deze lessen worden verzorgd door onze gediplomeerde meer- en hoogbegaafdheidspecialist. Wanneer een kind aan nog meer uitdaging toe is, maken wij gebruik van de bovenschoolse plusklas van onze stichting.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Speerpunten van de school voor de komende jaren zijn o.a.:
- Het hoog houden van de opbrengsten;
- Talentgericht werken;
- Vakintegratie waardoor het onderwijs nog meer betekenis krijgt.
- ICT
Op De Oase wordt VVE door de eigen groepsleerkracht gegeven. We hebben meerdere kinderopvang waar we mee samenwerken.
Het aanbod is gericht op zowel kinderen die verlengde instructie/oefening nodig hebben, alsook kinderen die uitdaging nodig hebben.