Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Vlashof proberen we een goed evenwicht te vinden in het aanleren van kennis, het stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling en het aanleren van praktische vaardigheden. De vakken rekenen, taal en lezen vormen de kern van ons onderwijs. Ze vormen de basis voor elke andere ontwikkeling. Daarnaast krijgen ook sport en beweging, creativiteit en algemene ontwikkeling (wereldoriëntatie) ruime aandacht door een doordacht en modern aanbod. De leerstof ligt voor een belangrijk deel vast in de methoden die we gebruiken.
De aanpak in groep 1-2 verschilt van die in de andere groepen. De inrichting van de lokalen en de manier van werken is anders. Het werken in groep 1-2 gebeurt vanuit thema's en de kring. Tijdens een schooldag werken de leerlingen meerdere keren in de kring. Daarnaast wordt gespeeld en gewerkt aan tafels, in de hoeken, in de speelzaal en op het schoolplein.
Wat is het schoolondersteuningsprofiel? Leerlingen hebben soms extra ondersteuning nodig. In het schoolondersteuningsprofiel staat welke extra ondersteuning de school kan bieden, naast de basisondersteuning. Daarnaast staat ook beschreven waar de grens van de ondersteuning in beeld komt en welke criteria hiervoor gehanteerd worden. Ook staat in het document welke doelen en wensen de school heeft voor de toekomst Samenwerken met ouders aan de ontwikkeling van hun kind, is voor De Vlashof een belangrijke waarde. Er wordt beschreven wat er van school verwacht kan worden op het gebied van contact en samenwerking. Het vaststellen van het ondersteuningsprofiel gebeurt samen met leerkrachten, schoolleiding en het bestuur.
Het uitgangspunt van de ondersteuning zijn de onderwijsbehoeften van de leerling in combinatie met het aanbod van de groep. Daarnaast vormen het welbevinden van de leerlingen en de ontwikkeling die de leerling doormaakt de basis voor het vaststellen van de extra ondersteuning. De mate van ondersteuning moet passen binnen het programma van de groep of er moeten extra handen dan wel expertise aanwezig zijn in de school om buiten de groep begeleiding te geven.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie het schoolondersteuningsprofiel
Wij geloven in een brede, ononderbroken ontwikkeling voor alle kinderen in de wijk, waar ouders en partners elkaar kunnen vinden in een gelijkwaardige samenwerking waarbij het kind voorop staat.