Gegevens schoolbestuur
Onze school maakt deel uit van de Stichting Xpect Primair. Xpect Primair bestuurt in Tilburg 26 basisscholen waar dagelijks ruim 7600 leerlingen onderwijs volgen. De stichting telt ruim 750 werknemers. Onze missie, visie, ambities en waarden treft u aan op de website www.xpectprimair.nl
De bestuurders van de stichting zijn mevrouw mr. Carin Zandbergen en mevrouw Astrid Plagmeijer MBA. Het Bestuursbureau is gehuisvest aan de Ringbaan-Oost 240 te Tilburg.
Contactgegevens:
Stichting Xpect Primair
Postbus 6028 5002 AA Tilburg
T: 013 – 4648230
E: [email protected]
W: www.xpectprimair.nl
Gezamenlijk afspraken en regelingen
Voor onderstaande praktische onderwerpen en regelingen zijn binnen de stichting afspraken gemaakt die gelden voor alle scholen van Xpect Primair. Actuele informatie over deze onderwerpen vindt u op de website van de stichting www.xpectprimair.nl Op aanvraag is een papieren versie van onderstaande documenten te verkrijgen bij de directie van de school.
- pesten
- informatieplicht aan gescheiden ouders, verzorgers
- leerplicht en verlof
- toelating, schorsing en verwijdering van leerlingen
- seksueel misbruik
- medisch handelen
- kledingvoorschriften
- dyslexie
- beleid sponsoring
- privacy beleid
- klachtenregeling
Onze externe Vertrouwenspersonen zijn
- Mevr. J. De Fretes Tel: 06-21293342 of 06-52857571
- Dhr. A. Schoenmakers, telefoon: 06-46052901
Privacy, hoe we omgaan met persoonsgegevens
De gegevens die over leerlingen gaan, noemen we persoonsgegevens. In het Informatiebeveiliging en Privacybeleid (IBP) van het schoolbestuur, waaronder het privacyreglement, is beschreven hoe de school omgaat met persoonsgegevens, en wat de rechten zijn van ouders en leerlingen. De GMR heeft ingestemd met het IBP.
Wij maken alleen gebruik van persoonsgegevens als dat nodig is voor het leren en begeleiden van onze leerlingen, en voor de organisatie die daarvoor nodig is. De meeste gegevens ontvangen wij van ouders bij de inschrijving op onze school. Daarnaast registreren leerkrachten en ondersteunend personeel gegevens over leerlingen, bijvoorbeeld cijfers en vorderingen. Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig voor de juiste begeleiding van een leerling, zoals medische gegevens (denk aan dyslexie of ADHD).
De leerlinggegevens worden opgeslagen in ons digitale administratiesysteem ParnasSys. Dit programma is beveiligd en toegang tot die gegevens is beperkt tot medewerkers van de stichting die de gegevens strikt noodzakelijk nodig hebben voor de uitvoering van hun werkzaamheden.
Tijdens de lessen maken wij gebruik van digitale leermiddelen. Hiervoor wordt een beperkte set met persoonsgegevens uitgewisseld met leveranciers om bijvoorbeeld een leerling te identificeren als die inlogt.
Wij hebben met leveranciers duidelijke afspraken gemaakt over de gegevens die ze van ons krijgen. De leverancier mag de leerlinggegevens alleen gebruiken als wij daar toestemming voor geven. De afspraken hierover worden vastgelegd in een verwerkersovereenkomst.
Daarnaast kan het nodig zijn dat wij gegevens uitwisselen met andere externe partijen, denk daarbij aan de Dienst Uitvoering Onderwijs van het ministerie van onderwijs. Als voor de uitwisseling geen wettelijke verplichting bestaat, dan vragen wij u vooraf toestemming om met deze partijen gegevens te mogen uitwisselen.
Bij de inschrijving van uw kind(eren) vragen wij u om toestemming voor het gebruik van foto-en videomateriaal, het delen van uw contactgegevens met andere ouders en het gebruik van sociale media door uw kind(eren). U hebt te allen tijde het recht om deze toestemming te wijzigen. U kunt dit kenbaar maken via een mail aan de schoolleiding.
De school vraagt ouders nadrukkelijk om terughoudend te zijn met het maken van foto’s en video’s binnen de school. Het is voor ouders niet toegestaan om foto’s/video’s die gemaakt zijn op school te delen via sociale media of te gebruiken voor commerciële doeleinden.
Heeft u vragen of klachten met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens dan kunt dit kenbaar maken via een mail aan de schoolleiding. Wij zullen uw verzoek in behandeling nemen en hier binnen een maand op reageren. Meestal kunnen wij vragen binnen een maand beantwoorden, wanneer dat niet lukt, krijgt u hiervan binnen een maand bericht.
Mocht u uw vraag direct aan onze Functionaris Gegevensbescherming, dhr. mr. M. van Diggele, willen stellen dan kunt u dit doen door te mailen aan: [email protected].