Wat is de klachtenregeling?
Waar mensen samenwerken, gaan soms dingen mis. We gaan er vanuit dat we de meeste klachten in goed onderling overleg kunnen oplossen. We nodigen u van harte uit bij ontevredenheid in eerste instantie met de leerkracht in gesprek te gaan. Mocht u daar naar uw idee onvoldoende gehoor vinden, dan kunt u terecht bij de TL-er (teamleider), IB-er (interne begeleider) of directeur. Als u er met de leerkracht, TL-er, IB-er en/of de directeur niet uitkomt, oftewel als naar uw mening de klacht niet naar behoren is opgelost, dan kunt u deze voorleggen aan het college van bestuur of aan de klachtencommissie van de stichting KOMM. De volledige klachtenregeling, waarin de procedure klachtbehandeling beschreven staat, ligt ter inzage bij de schoolleiding. U kunt ook terecht op de website van de klachtencommissie www.komm.nl. Bij klachten over ongewenste omgangsvormen op school, zoals: pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders en kinderen een beroep doen op de ondersteuning door de interne contactpersonen. De school kent ook een externe vertrouwenspersoon. U kunt de externe vertrouwenspersoon zien als een objectieve deskundige van buiten de school. De externe vertrouwenspersoon kan naast het geven van informatie en advies ook optreden als bemiddelaar.