Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We streven naar het werken in homogene groepen, behalve bij de groepen 0-1-2.
Gezien de opbouw van de leerlingenaantallen kiezen we er in 23-24 voor toch met enkele combigroepen te werken: hierdoor kunnen we het maximaal aantal leerlingen per groep beperkt houden.
Taal: begrijpend luisteren, woordenschat, voorbereidend schrijven, leesvoorwaarden (auditief, visueel, synthese, begrippen, objectivatie)
Rekenen: rekenvoorwaarden (vergelijken, hoeveelheden, tellen, tijd, serieren, classificeren, orientatie)
Bewegingslessen: materialenles, spelles
In de bijlage vindt u ons school ondersteuningsprofiel (SOP). Omdat wij een school zijn voor veel kinderen die thuis anderstalig zijn, is er veel aandacht voor woordenschat en leesonderwijs.
Deze aanpak werkt bij alle kinderen: ook kinderen die Nederlandstalig worden opgevoed en de leerlingen die makkelijk leren. Uit de eindopbrengsten blijkt dat we alle doelgroepen goed bedienen en uitdagend onderwijs.
Dit doen we in relatief kleine groepen, op een gestructureerde wijze. Omdat we een kleine school zijn, zijn de lijntjes erg kort. Door deze manier van werken, hebben we een hele stevige basis van ons onderwijs waar veel kinderen met een lichte ondersteuningsvraag van profiteren; zonder dat ze in een uitzonderingspositie worden geplaatst is er veel aandacht voor extra ondersteuning.
School werkt intensief samen met de peuteropvang, maatschappelijk werk, sociaal wijkwerk, gezondheidscentrum.
Hierdoor zijn de lijntjes kort en kunnen we ook lichte ondersteuning in de thuissituatie via de partners bedienen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In zomer 2023 zijn er wat collega's van de Fonkel vertrokken en nieuwe collega's gekomen. Ook was er een directiewissel.
Daarom maken we in schooljaar 23-24 even pas op de plaats.
Belangrijke teamdoelen zijn: teambuilding, positief gedragsklimaat, focus op het vak 'rekenen'
Een goede start, dat is het halve werk!
Wij werken intensief samen met KDV FonkelbeerTje, waarmee we samen dit gebouw delen.
School vindt het belangrijk dat kinderen al voor 4 jaar naar het kinderdagverblijf of peuteropvang komen; daar leren ze hoe je je in een groep functioneert, leren ze samen spelen, wordt hun woordenschat ontwikkeld. Dit heeft een grote positieve bijdrage op latere leeropbrengsten in de school.
In onze wijk staan ook 2 BSO voorzieningen die per 1-1-24 bij Opmaat groep horen: BSO Vrijmoedt en de SportBSO.