Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De school werkt met een lesrooster per groep, waarop staat wanneer en welke les gegeven wordt. De onderwijsactiviteiten zijn evenwichtig verdeeld over de dag. De school houdt zich aan de wettelijk verplichte onderwijstijd. Dit is het aantal uren dat leerlingen onderwijs krijgen in 8 schooljaren.
De school werkt met een lesrooster per groep, waarop staat wanneer en welke les gegeven wordt. De onderwijsactiviteiten zijn evenwichtig verdeeld over de dag. De school houdt zich aan de wettelijk verplichte onderwijstijd. Dit is het aantal uren dat leerlingen onderwijs krijgen in 8 schooljaren.
De Driesprong biedt basiszorg en breedtezorg aan.
Basiszorg is de zorg die de school zelf in en om de groepen en binnen de eigen organisatie biedt aan alle leerlingen. Onder de basiszorg vallen ook de maatregelen van de school die open staan voor alle leerlingen, zoals het bieden van pre-teaching en de begeleiding en coaching van de leerkrachten door de intern begeleider.
Breedtezorg is de zorg om de school heen. De school wil zelf de verantwoordelijkheid blijven dragen voor het onderwijs, de zorg en de ontwikkeling van de leerlingen, maar heeft daarbij hulp van buitenaf nodig. Het kan daarbij bijvoorbeeld gaan om ambulante begeleiders uit het speciaal (basis)onderwijs, gespecialiseerde collega-leraren van andere scholen, deskundigen uit het (school)maatschappelijk werk.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We verfijnen de afstemming van het onderwijs op de leerlingbehoeften. Volgend schooljaar voeren we Acadin in, een leeromgeving voor talentvolle, meer- en hoogbegaafde leerlingen in groep 1-8.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.