Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het totaal aantal uren overschrijdt het werkelijk aantal uren van naar school gaan. Aangezien bepaalde onderdelen vaak gecombineerd aangeboden worden, is dit moeilijk precies te scheiden. We hoppen dat dit duidelijk overkomt. Mocht u vragen hebben, kunt u bellen met de directeur of met een van de kleuterjuffen. Maar een kort voorbeeld: Ik kan vesnters invullen, terwijl ik soep kook. Bieden worden in dezelfde tijd goed gerealiseerd.
Tijdens de dagelijkse periodevakken van anderhalf uur per dag is er ook aandacht voor rekenen, taal, lezen, schrijven, begrijpend lezen wereldoriëntatie en levensbeschouwing. In onze vrije school zie je een andere leercurve dan in het regulier onderwijs. Onze kinderen ontwikkelen zich in de het tweede deel van de schoolperiode sterker dan in het eerste deel waar het gaat om ontwikkeling met het regulier onderwijs. Aan het einde van de schoolloopbaan [vrije school klas 6, regulier onderwijs groep 8] zijn de uitstroomgegevens qua kwalificatie nagenoeg vergelijkbaar. Uw kind heeft echt ook veel andere zaken geleerd en ontwikkeld, die regulier onderwijs als ambities omschrijft.
We zijn blij te kunnen samenwerken met een antroposofische kinderopvang als het Rozenpoortje. Het contact is goed, wat betekent dat een natuurlijke overdracht van kinderopvang naar school erg gemakkelijk en goed gaat.