Basisschool De Koningsspil

Molenweg 8 6017 BM Thorn

Schoolfoto van Basisschool De Koningsspil

Het team

Toelichting van de school

dhr. dr. J. (Jack) Munnecom, directeur

mevr. A. (Ankie) Wöltgens, intern begeleider en groep 4/5

mevr. R. (Rowi) de Jong, groep 1/2

mevr. C. (Carla) Hendrikx, groep 1/2 en 2/3

mevr. T. (Tatjana) Koster, groep 2/3

mevr. M. (Mylène) Houben, groep 4/5

mevr. M. (Monique) van de Meulenhof, groep 5/6

mevr. E. (Els) Breukers, groep 5/6

mevr. X. (Xandra) Borjans, groep 7/8

mevr. P. (Peggy) Pustjens, leraarondersteuner groep 1/2

dhr. M. (Miguel) Ploeg, onderwijsassistent, groep 1 t/m 4

mevr. I. (Iris) Hooghiem, leraarondersteuner groep 5/6

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij verlof wordt er vanuit de vervangingspool gekeken naar een invalleerkracht. Indien er niemand beschikbaar is, wordt er een interne oplossing gezocht. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Basisschool De Koningsspil biedt onderwijs aan kinderen van 4 -12 jaar. De  leerkrachten  bieden  een  breed,  eigentijds  en  op  de  kerndoelen  gebaseerd  aanbod  aan.   In  de  groepen  1  en  2 wordt  dit  vormgegeven  door  te  werken  met een methode en met thema’s waarbij  de verschillende  leerlijnen  aan  bod  komen.  In  de  groepen  3  t/m  8  wordt  gewerkt  met  geregistreerde  methodes  die  de stof  aanbieden  op  verschillende  niveaus.  Alle  methodes  die  we  gebruiken  voldoen  aan  de kerndoelen,  tussendoelen  en  de  referentieniveaus.  We  streven  ernaar  om  zoveel  mogelijk kinderen  het  streefniveau  te  laten  behalen,  maar  tenminste  het  fundamenteel  niveau. Binnen  de  kaders  van  de  wet  maken  de leerkrachten  keuzes  in  het  aanbod,  waardoor  zij  dit afstemmen  op  de onderwijsbehoeften  die  kenmerkend  zijn  voor  de  leerlingenpopulatie.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

In de komende jaren streven wij er naar om een rekenspecialist binnen ons team te hebben.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven