Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Elke groep heeft zijn eigen accenten op leerinhouden en vakgebieden. Bij de kleuters zijn de leerlingen dagelijks bezig met voorbereidende reken- en taalactiviteiten en het aanleren van sociale vaardigheden. Bij de kleuters wordt het zelfstandig werken en de zelfredzaamheid gestimuleerd en ontwikkeld. Dit alles binnen een thematische context waarin het spel van de kinderen belangrijk is.
Kinderen gaan per schooljaar heel wat uren naar school. Er is een wettelijk vastgesteld minimum aantal uren dat leerlingen naar school moeten. CBS De Til voldoet aan de eisen die gesteld zijn.
De onderwijstijd wordt verdeeld over de verschillende vakgebieden, waarbij Nederlandse taal en rekenen tenminste de helft van de onderwijstijd beslaan. Over het aanbod binnen de verschillende vakgebieden en de gebruikte methoden en methodieken kunt u in de schoolgids uitgebreide informatie vinden.
Het is onze ambitie om, als het even kan in het belang van de leerling en de andere leerlingen en met passende ondersteuning, alle kinderen een plaats te bieden bij ons op school.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ook de komende jaren willen we graag de dorpsschool blijven, waarin alle kinderen een plek kunnen krijgen. Daarin willen we het werken met individuele kindplannen versterken, zodat alle betrokkenen rondom het kind in één overzicht inzicht hebben in de onderwijsbehoeften en de doelen rondom het kind en dat we daar in gezamenlijkheid aan kunnen werken.
Tegenover de school is de peuteropvang van Kids2B gevestigd. Er zijn regelmatig momenten van overleg tussen de peuteropvang en de school. Ook komen de peuters wel eens bij ons op school voor activiteiten of gaan bovenbouwleerlingen bijvoorbeeld naar de peuters om voor te lezen.