Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onze school maakt deel uit van het Landelijk Reformatorisch Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Berséba. Gezamenlijk wordt inhoud gegeven aan de vormgeving van de leerlingondersteuning bij dit verband aangesloten scholen. Doel is het opzetten en onderhouden van een dekkend onderwijsondersteuningsstructuur voor de participerende scholen (en peuterspeelzalen) binnen de regio Noordoost van Berséba zodat wij passend onderwijs kunnen geven. Dit sluitende netwerk van ondersteuning geeft gestalte aan de zorgplicht en voorkomt dat er een kind tussen wal en schip valt. Centraal staat daarin de ondersteuningsbehoefte van het kind. De inhoud van deze zorgstructuur wordt bepaald door een wettelijk kader, wat samengevat is in een zogenaamd ‘referentiekader’.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De collega's die met bepaalde zorgthema's te maken hebben volgen specifieke nascholingstrajecten. Verder zetten we ambulante begeleiding of externe orthopedagogen in wanneer bepaalde omstandigheden dat vragen.
Binnen onze school hebben we een peuterspeelzaal: 'de Blokkentoren': www.deblokkentoren.nl