Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Bongerd wordt in de groep 6 humanistisch vormingsonderwijs en godsdienstonderwijs aangeboden door een vakleerkracht.
Bij de onderbouw groep 1,2 a en 1,2 b werken we dagelijks aan een thema dat ongeveer vier weken duurt. Aan de hand van het thema worden allerhande vaardigheden samen met de kinderen bepaald en geoefend. In dit themawerk passen ook de creatieve vakken zoals muziek, schilderen, tekenen, techniek, knippen en plakken. kleien, maar ook sociale vaardigheden als samenwerken, overleg, discussie, onderzoeken, techniek, etc.
Het schoolondersteuningsprofiel ondersteunt in de eerste plaats het antwoord op de vraag of een school kan voldoen aan de onderwijsbehoefte van een leerling. Op basis van het profiel wordt in algemeenheid duidelijk wat de school wel of niet voor een kind kan betekenen. Het schoolondersteuningsprofiel is daarmee een middel in de communicatie met ouders. Ten tweede ondersteunt het schoolondersteuningsprofiel het professionaliseringsbeleid van scholen. In dit document staat namelijk beschreven waar de school staat en wat de ontwikkelpunten zijn. Bovendien geeft het ook de ambities van de school weer als het gaat om extra ondersteuningsmogelijkheden. Tot slot is het voor het samenwerkingsverband relevant om te weten in hoeverre scholen voldoen aan het afgesproken niveau van basisondersteuning. Dit document is daarmee ook een belangrijk instrument voor monitoring.