Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Er is geen vakleerkracht aanwezig. Een vakleerkracht is een leerkracht die een vak geeft waarvoor hij of zij specifiek is opgeleid. Denk daarbij aan een afgestudeerde sportleraar van de Calo of een muziekdocent met conservatoriumopleiding
In groep 3 wordt taal/lezen als 1 vak gegeven met de methode Lijn 3.
Wereldorientatie bevat Jeelo (thematisch onderwijs).
Het beleid van de school is erop gericht kinderen zo lang mogelijk ondersteuning te bieden op de eigen locatie. Daardoor is het verwijzingspercentage erg laag. Uiteraard moet deze zorg passen binnen de mogelijkheden van de school.
In het kader van passend onderwijs hebben we op school steeds minder rugzakleerlingen en schakelen we over naar arrangementen. We kunnen daarbij terugvallen op het nieuw gevormde samenwerkingsverband Rijn & Gelderse vallei.
De school kan specifieke ondersteuning bieden aan:
kinderen met dyslexie
kinderen met dyscalculie
kinderen met stoornissen in het autistisch spectrum
kinderen met een gezichtbeperking
meerbegaafde kinderen
hoogbegaafde kinderen (via plusklas)
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We zijn bezig met een trainingstraject voor Spelling.
Daarnaast zijn we bezig om het beleid voor meer- en hoogbegaafden verder op de kaart te zetten en in te zetten.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.