Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groep A (startgroep) Ma t/m vr juf Lotte én juf Charissa
Groep B Ma en di juf Petra - do en vr juf Pleunie - juf Petra en juf Pleunie zijn er om de woensdag.
Groep C Ma t/m vr juf Chloë
Groep D Ma t/m woe juf Carine - do en vr juf JanitaGroep 3a: Ma t/m vr juf Chantal P
Groep 3b: Ma en di juf Kobi - woe t/m vr juf Marie-Jeanne
Groep 3c: Ma t/m vr juf Annemiek
Groep 4a: Ma, di, do en vr juf Evelien, woe juf Janita
Groep 4b: Ma t/m woe juf Jennifer - Do en vr juf Bernadette
Groep 5a: Ma en do juf Marjolein - di, woe en vr juf Chantal D
Groep 5b: Ma t/m woe juf Jolien - do en vr juf Maartje - do en vr juf Beryl (LIO)
Groep 6a: Di t/m vr juf Martine - ma juf Maartje
Groep 6b: Ma t/m vr juf Dalina
Groep 7a: Ma t/m vr juf Lisanne
Groep 7b: Ma t/m vr juf Marije
Groep 8a: Ma t/m vr juf Naära
Groep 8b: Ma en woe juf Myrthe -di, do en vr juf KimOnderwijs ondersteunend personeel:
Di t/m do juf Paula
Ma t/m vr juf Esmee
Ma, di en do juf Maud
woe t/m vr juf Vicky (NT2)
Ma t/m vr juf Claudia (conciërge)
Ma t/m vr juf Femke (conciërge)Directeur: Ronaut den Hollander
Adjunct-directeur: Myrthe Hamelink
Intern begeleider: Tineke van DixhoornVakdocent muziek: N.T.B.
Vakdocent gym: Meester Matthias (regiekr8)- ma t/m woe
Logopedist: Cobi Sijbinga-Risseeuw
Fysio: Sharona d'Hont
Wij werken met een continurooster: de leerlingen gaan 5 dagen naar school van 8:25 uur tot 14:00 uur. Hierboven is te zien dat kinderen uit de startgroepen en de kleutergroepen een schoolweek hebben van 24 uur en 10 minuten lestijd. Naast deze tijd krijgen de leerlingen 15 minuten de tijd voor de ochtendhap en 30 minuten voor de lunch. Wanneer we al deze tijden bij elkaar optellen betekent dit dat de kinderen 27 uur en 55 minuten peer week op school zitten.
Wij werken met een continurooster: de leerlingen gaan 5 dagen naar school van 8:25 uur tot 14:00 uur.
Hierboven is te zien dat wij een schoolweek hebben van 22 uur en 55 minuten. Dit is enkel de lestijd die we aan groep 3 t/m 8 geven.
Naast deze lestijd krijgen de leerlingen 15 minuten ochtendpauze, 15 minuten middagpauze en ongeveer 15 minuten tijd voor de lunch.
Wanneer we al deze tijden bij elkaar optellen betekent dit dat de kinderen 27 uur en 55 minuten per week op school zitten.
Alle kinderen verdienen een zo passend mogelijke plek in het onderwijs. Onderwijs dat leerlingen uitdaagt en wat binnen hun mogelijkheden ligt. Kinderen gaan, als het kan, naar het regulier onderwijs. Zo worden ze zo goed mogelijk voorbereid op een vervolgopleiding en op een plek in de samenleving. Het speciaal onderwijs blijft bestaan voor kinderen die daar het best op hun plek zijn. Scholen hebben zorgplicht. Dat geldt dus ook voor onze school. Dat betekent dat wij ervoor verantwoordelijk zijn om alle leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben een passende plek te bieden. Het gaat daarbij om leerlingen die bij ons worden aangemeld en leerlingen die al op school zitten. Wij zoeken in overleg met de ouders een passende plek. Op onze eigen school of, als de school niet de juiste begeleiding kan bieden, op een andere reguliere of speciale school. In het schoolondersteuningsprofiel (SOP) hebben we vastgelegd welke ondersteuning wij kunnen bieden. Wij werken daarbij vanuit het bovenschools beleidskader voor leerlingbegeleiding.
Schoolondersteuningsprofiel
In het schoolondersteuningsprofiel (SOP) kunt u de ondersteuning vinden die wij bieden. Dit document kunt u vinden op de website van de school.Doublures
Op de PWvO kan elk kind functioneren op zijn of haar niveau. Op de PWvO blijft een kind enkel zitten (doubleren) wanneer de school overtuigd is dat een leerling het daarna beter zal gaan doen. We geven de voorkeur aan een aangepast lesprogramma, zodat een leerling gewoon kan doorstromen naar de volgende groep. PWvO probeert doubleren zoveel mogelijk te voorkomen, maar soms zijn er omstandigheden waarbij een doublure een goede oplossing kan zijn. Doubleren gebeurt alleen als het aanbieden van dezelfde leerstof voor een tweede jaar zinvol is. Voor kinderen met een niet op te heffen leerstoornis biedt een doublure meestal geen oplossing. Voor deze groep kinderen is het aanbieden van aangepaste leerstof een betere oplossing. De procedure bij doublures staat beschreven in een protocol. Ouders worden betrokken tijdens deze procedure. De uiteindelijke beslissing ligt bij de school.Kleutergroepen
Schooljaar 2024-2025 starten we met 4 kleutergroepen, waarvan 1 startgroep (A) voor leerlingen die 4 jaar worden. Na verloop van tijd en in overleg met u als ouder zullen leerlingen doorschuiven naar een andere kleutergroep (B, C of D). We maken geen onderscheid meer tussen "groep 1" en "groep 2". In plaats daarvan focussen we op een ononderbroken ontwikkellijn, waarbij alle kleuters begeleid worden ongeacht hun leeftijd. Deze benadering stelt hen in staat om in hun eigen tempo te groeien en zich te ontwikkelen, met ondersteuning en uitdaging die bij hun individuele behoeften passen. Er bestaat geen 'grens/peildatum' dat leerlingen doorstromen gebaseerd op leeftijd.Preventieve ondersteuning door social workers vanuit AanZ/ GGD
Om ervoor te zorgen dat kinderen goed kunnen groeien, is het belangrijk dat ze zich sociaal en emotioneel goed voelen. We werken samen aan een prettige sfeer waarin kinderen kunnen leren. Als er toch extra hulp nodig is, proberen we dat te bieden. Soms hebben we daar extra expertise voor nodig. Op onze school geloven we in samenwerken met partners. Door samen te werken kunnen we kinderen beter begeleiden in hun ontwikkeling. Als een kind hulp nodig heeft op sociaal of emotioneel gebied, kunnen we een social worker van AanZ inschakelen. Deze hulp is makkelijk toegankelijk en is bedoeld om snel te kunnen starten. Vooraf gaan we in gesprek met ouders om de hulp zo goed mogelijk af te stemmen. 2x per maand zijn er inloopspreekuren van AanZ of de GGD. Hier kunt u terecht met alle denkbare, opvoedkundige vraagstukken.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We erkennen het belang van inclusief onderwijs en streven ernaar om een ondersteunende omgeving te creëren waarin alle leerlingen de kans krijgen om te groeien en te gedijen. Hier zijn enkele van onze ambities op dit gebied:
Versterking van het ondersteuningsteam: We willen ons team van specialisten in onderwijsondersteuning versterken door de aanstelling van gekwalificeerde professionals. Deze experts zullen een cruciale rol spelen bij het identificeren van de behoeften van leerlingen en het ontwikkelen van gepersonaliseerde ondersteuningsplannen.
Differentiatie in de klas: We streven ernaar om differentiatie in de klaspraktijk te versterken, zodat we kunnen inspelen op de diverse leerbehoeften van leerlingen. Leerkrachten zullen worden voorzien van aanvullende training en tools om effectieve differentiatie- en aanpassingsstrategieën toe te passen, zodat elke leerling de juiste ondersteuning en uitdaging krijgt. Samenwerking met externe partners: We willen nauw samenwerken met externe partners, zoals jeugdzorginstellingen, logopedisten en fysiotherapeuten. Door deze samenwerking kunnen we de expertise en middelen bundelen om leerlingen met specifieke behoeften beter te ondersteunen en te begeleiden.
Professionalisering van het personeel: We zullen blijven investeren in de professionele ontwikkeling van ons personeel op het gebied van inclusief onderwijs en het begeleiden van leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte. Dit omvat trainingen en workshops die gericht zijn op het vergroten van kennis en vaardigheden met betrekking tot differentiatie, ondersteuningsstrategieën en omgaan met diverse leerbehoeften.
Ouderbetrokkenheid en communicatie: We geloven in de kracht van samenwerking tussen school en ouders bij het ondersteunen van leerlingen. We zullen ons inspannen om de ouderbetrokkenheid te onderhouden door regelmatige communicatie, ouderbijeenkomsten en individuele gesprekken. Hierdoor kunnen we beter begrijpen welke ondersteuning thuis nodig is en kunnen we effectieve strategieën implementeren die zowel op school als thuis kunnen worden toegepast.
Wij zijn -samen met Het Kootertje- een IKC. Een integraal kindcentrum, afgekort IKC, is een voorziening voor kinderen waarin kinderopvang, onderwijs en buitenschoolse opvang gecombineerd zijn in één organisatie. IKC de Leeuwenlaan.
Als IKC maken we gebruik van de startgroep, waarbij de oudste peuters (vanaf 3 jaar en 4 maanden) en jongste kleuters bij elkaar zijn. Op deze manier zorgen we ervoor dat de overstap van peuter naar kleuter versoepeld en laagdrempelig is. Structuren, regels, didactisch handelen en overige zaken worden in maandelijkse overleggen besproken en daarbij worden integrale afspraken gemaakt. Op deze manier is er een intensief contact met het kinderdagverblijf en de school. Door goed op elkaar af te stemmen trekken we in veel activiteiten gezamenlijk op.
Wij werken samen met kinderopvanginstellingen en de gemeente om afspraken te maken over: overdracht, doorgaande leerlijn, doelgroep voorschoolse educatie en resultaten. Samen met de kinderopvanginstellingen zorgen we dat we het beleid rondom VVE goed kunnen uitvoeren.