Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Werkplaatsleren is een begrip in de school en omvat de wereldorienterende vakken (aardrijkskunde, geschiedenis, natuur), wetenschap en techniek en creatieve vakken (muziek, handvaardigheid, tekenen, dans, drama). Werkplaatsleren vindt plaats op de middagen in groep 1 t/m 8. Alle groepen zijn dan thematisch aan de slag over een bepaald onderwerp/thema waarin de leerlijnen van bovenstaande vakken aangeboden worden.
Werkplaatsleren is een begrip in de school en omvat de wereldorienterende vakken (aardrijkskunde, geschiedenis, natuur), wetenschap en techniek en creatieve vakken (muziek, handvaardigheid, tekenen, dans, drama). Werkplaatsleren vindt plaats op de middagen in groep 1 t/m 8. Alle groepen zijn dan thematisch aan de slag over een bepaald onderwerp/thema waarin de leerlijnen van bovenstaande vakken aangeboden worden.
Onderwijs aan het jonge kind
Op onze school wordt er nauw samengewerkt tussen de peutergroep en kleutergroep. Het aanbod is thematisch, waarbij er door de pedagogisch medewerker en de leerkracht wordt gekeken bij welke activiteit een kind het beste kan aansluiten. Op de?peuteropvang leert uw kind spelenderwijs. De?peuteropvang van Kinderwoud is bedoeld voor kinderen tussen de 2 en 4 jaar en biedt dan ook een prachtige voorbereiding op de basisschool. Samen met vriendjes en vriendinnetjes ontwikkelt een peuter voornamelijk emotionele en sociale vaardigheden en talen. Ook de kinderen van groep 1 en 2 ontwikkelen zich spelenderwijs en krijgen dagelijks een aanbod dat gericht is op het ontwikkelen van allerlei vaardigheden. We spelen samen in thematische hoeken, zijn bezig met de eerste stapjes van taal- en rekenonderwijs, we luisteren naar mooie verhalen, spelen met elkaar op het plein en in de gymzaal, onderhouden de moestuin, maken muziek enzovoort. Vanwege de kleine groepen op Bloei is er tijd en aandacht voor ieder kind.