Dynamiek

Borgsche Rieten 15 G 7061 ZM Terborg

  • Schoolfoto van Dynamiek
  • Schoolfoto van Dynamiek
  • Schoolfoto van Dynamiek
  • Schoolfoto van Dynamiek

Het team

Toelichting van de school

Basisschool Dynamiek heeft een jong en divers team. We werken met leerkrachten en ondersteunend personeel.

iedere bouw heeft een onderwijsassistent of leerkrachtondersteuner voor extra ondersteuning in de groep. 

Verder hebben we een leerkracht voor de taalklas, vakleerkracht bewegingsonderwijs, een conciërge en twee intern begeleiders.

We werken nauw samen met logopedisten, een ergotherapeut, Sociaal Werk, Buurtzorg Jong, Zozijn en HumanKind.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

De kinderen hebben te maken met verschillende leerkrachten door o.a. deeltijdwerk. We proberen dit tot een minimum te beperken. Bij ziekte van een leerkracht zal een vervanger in de groep komen. De rust in de groep en het verder kunnen gaan met het programma zijn voor de school en de kinderen van belang. Onze school is aangesloten bij het Personeelscluster Oost Nederland (PON) en maakt gebruik van de ‘Vervangerspool’.
Indien er geen vervanger voorhanden is, wordt de eerste dag door het team opgevangen. Is er voor de volgende dagen geen vervanger, dan is het mogelijk dat groepen kinderen thuis moeten blijven. Tijdens de eerste dag zonder vervanger wordt besloten hoe het de volgende dagen verder gaat. Mocht (in zeer uitzonderlijke gevallen) een groep thuis moeten blijven, dan worden de ouders/verzorgers hierover altijd vooraf geïnformeerd.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De school werkt, afhankelijk van de toegekende formatie, zoveel mogelijk met enkele jaargroepen. We streven er bovendien naar om het leerlingenaantal van een groep niet boven de 28 leerlingen te laten komen.

Soms moet een leeftijdsgroep over twee of meer klassen worden verdeeld. We hanteren in dat geval pedagogische-didactische criteria, als:

·    Groepssamenstelling;

·    Leerstofaspecten;

·    Sociaal-emotionele ontwikkeling;

·    Broertjes-zusjes niet in één groep;

·    Leeftijd;

·    Verhouding aantal jongens-meisjes;



Daarnaast willen we leerkrachtenwisselingen in een week zoveel mogelijk beperken.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De leerlingen van groep 1 en 2 krijgen iedere schooldag voorbereidende taal- en rekenactiviteiten aangeboden. Verder is er veel ruimte om te ontdekken en ontwikkelen door spel in hoeken en het werken met verschillende thema's. De kinderen spelen iedere dag buiten en krijgen bewegings- en spellessen in het speellokaal.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De meeste onderwijstijd wordt besteed aan de basisvaardigheden (rekenen, taal, spelling en lezen). We besteden iedere week tijd aan burgerschap, sociaal emotionele vorming, wereldoriëntatie en Engelse taal. Talenten van kinderen komen aan bod tijdens de ateliers.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Dynamiek biedt binnen de wet- en regelgeving op het primair onderwijs regulier passend onderwijs aan kinderen van 4 tot en met 12 jaar.
Taalonderwijs is gezien onze doelgroep een prioriteit en Dynamiek beschikt daarvoor over een mede door de gemeente ondersteund programma voor extra taalonderwijs.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Onze 4 speerpunten:

  1. Basis op orde: In 2027 ligt er een betekenisvol breed onderwijsaanbod. Op onze school zijn de opbrengsten passend bij onze leerlingpopulatie. Op onze school is de basis op orde.
  2. Brede ontwikkeling: In 2027 ligt er een betekenisvol breed onderwijsaanbod. We zien het kind in zijn geheel.
  3. Wereldburgerschap: In 2027 hebben de kinderen op Het Rondeel meer vrijheid om eigen keuzes te maken en een actieve leerhouding te ontwikkelen. Onze school is een oefenplek voor democratisering en socialisering.
  4. Eigenaarschap: In 2027 is het onderwijs op Het Rondeel anders georganiseerd. Het onderwijs is toekomstgericht, betekenisvol en bereidt de kinderen voor op de moderne maatschappij.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven