Bron: <b>Vensters</b><br/> Aantal leerlingen (op 1 okt.): <b>186</b><br/> Respondenten: <b>177</b><br/>Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br/>Het gemiddelde van de vergelijkingsgroep is vastgesteld op 22 juni 2023.<br/> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635138" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Deze grafiek toont de tevredenheidscijfers van de afgelopen drie jaar. In de grafiek staan de gemiddelde tevredenheidscijfers voor deze school en de tevredenheidscijfers van vergelijkbare scholen.
De vragenlijst voor ouders is voor het eerst afgenomen bij ouders van De Vaart en willen we als een 0-meting zien. De scores liggen lager dan de scores op de voormalige scholen, we zien dat als gevolg van de nieuwe situatie.
Vanuit de vragenlijst is het volgende naar voren gekomen:
De tevredenheid over het contact met medewerkers op school en de informatie die ouders krijgen over hun kind scoren is beduidend lager dan de overige items.
Dit is te verklaren door:
-Ouders brengen hun kind niet meer naar binnen brengen is daardoor is er minder spontaan contact met de leerkracht.
-De overgang van rapport naar portfolio is nieuw voor ouders.
Regelmatig wordt genoemd dat informatie te algemeen is.
Dit is te verklaren door:
-Ouders moeten wennen aan de nieuwe schoolcultuur doe nog in ontwikkeling is.
Om de scores nog beter te kunnen duiden zijn in overleg met de MR twee verdiepende open vragen gesteld over de items. Daarop zijn 24 reacties binnengekomen.
Vanuit deze reacties hebben we enkele ambities opgesteld die komend jaar specifieke aandacht krijgen:
-Bij het startgesprek aan ouders vragen waar hun behoefte aan contact ligt en daar concrete afspraken over maken.
-Blogs echt minimaal 1x per 2 weken en voldoende tekstinhoud meegeven Blogs voorzien van onderwijsinhoudelijke informatie, ook onderwijsdoelen.
-Een pilot met inloopmomenten bij het wegbrengen in unit-1-2 Inloopmomenten na schooltijd door unit zelf te plannen n.a.v. bij afronding van een project.
-Met de jarige mee naar binnen lopen.
-Een pilot met inloopmomenten bij de directie.
-Ouders informeren over in welke instructiegroep zit en wisselen van instructiegroep doorgeven.
-Naast instructieleerkracht ook aangeven wie de instructieleerkracht is?
-Ouders informeren als er een externe invaller is Ouders bewuster maken van wat al kan.
-Een (live) informatieavond waarin o.a. afspraken rond communicatie gedeeld worden.