Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onze kleuters leren spelenderwijs in verschillende thema's. Alle leerdoelen voor bijv. rekenen en taal biedt de leerkracht spelenderwijs aan, passend binnen het thema. Daarbij geeft zij veel ruimte voor de onderzoekende houding van een leerling.
Schooltijden:
maandag, dinsdag, donderdag - 8.30-14.30uur
woensdag - 8.30-12.30uur
Groep 1 en 2 zijn op vrijdag vrij
Alle ochtenden starten de groepen met leesonderwijs. Daarna vertelt de leerkracht uit de Bijbel. Iedere ochtend rekenen de kinderen minimaal drie kwartier en ze krijgen taal- en spelling onderwijs.
In de middagen is er veel aandacht voor Engels, verkeer, creatieve vakken en wereldoriëntatie. Dit laatste vak bieden wij aan in thema's. Gedurende een periode van 6-8 weken werken alle leerlingen over hetzelfde thema. Ieder thema start met een activiteit en wordt afgesloten met een opdracht of activiteit. Vaak nodigen wij bij de afsluitende activiteit ouders of medeleerlingen uit.
Alle leerlingen krijgen twee keer per week bewegingsonderwijs van een vakdocent.
Schooltijden:
maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag: 8.30-14.30uur (groep 3 is vrijdag om 12.00uur vrij)
woensdag: 8.30-12.30uur
Wij zijn een kleinschalige school met een veilig schoolklimaat. We werken nauw samen met het CJG. Met ouders en het CJG bepalen we samen welke zorg de leerling nodig heeft. Daarbij hebben we ervaring met leerlingen met een individuele leerlijn. Meer- en hoogbegaafde leerlingen worden uitgedaagd in de klassen. Vooral binnen het thematisch werken kunnen we tegemoet komen aan hun onderwijsbehoeften. Via het expertisecentrum van ons bestuur, Florion, kunnen we experts uitnodigen op school om ons te helpen bij het onderwijsaanbod voor hele specifieke onderwijsbehoeften.
We hebben veel ervaring met kinderen met dyslexie.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij willen in de komende jaren ons verder specialiseren in het geven van onderwijs aan kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Deze kinderen vinden nu minder uitdaging in het reguliere lesaanbod. Verder merken wij dat juist deze kinderen geholpen moeten worden in het proces van leren leren.
Verschillende kinderen worden voor en/of na schooltijd opgevangen door Prokino of Bijdehandjes. De afstand tussen school en de opvang wordt overbrugd onder begeleiding van de kinderopvangorganisatie.
De voorschoolse opvang vult een overdrachtsformulier in wat tijdig wordt gedeeld met ouders en de school. Mocht daar aanleiding voor zijn dan vindt er een warme overdracht plaats.
We werken nauw samen met het CJG. Bij een ondersteuningsvraag wordt de CJG-medewerker en ouders betrokken om samen te kijken wat er (extra) nodig is om deze leerling tot ontwikkeling te laten komen.