Doel: Ons aanbod sluit aan op het niveau van de leerlingen bij binnenkomst van onze school, wordt afgestemd op de onderwijsbehoeften die kenmerkend zijn voor onze leerlingenpopulatie en bereidt hen voor op het aanbod bij de start van het vervolgonderwijs.
Verfijning van het sociaal leren en het persoonlijk leren ‘handen en voeten’ geven. Besluiten hoe de leerlijn Engels vormgegeven wordt. Besluiten hoe de leerlijn Fries vormgegeven wordt. Besluit nemen of we stoppen met godsdienstonderwijs en HVO. Leesbeleving van de leerlingen verbeteren. Onderzoek naar aanbod hoogbegaafdheid. CITO Spelling scores verbeteren Schrijfaanbod onder de loep nemen en acties op zetten
Doel: Wanneer leerlingen niet genoeg lijken te profiteren, analyseren we waar de ontwikkeling stagneert en wat mogelijke verklaringen hiervoor zijn. Vervolgens bepalen we wat er moet gebeuren om eventuele achterstanden bij leerlingen te verhelpen.
Tijdens de groepsbesprekingen met de IB hebben leerkrachten een concreet beeld van leerlingen die stagneren en daarbij wordt een analyse gemaakt om te bepalen wat de oorzaak hiervan is. Verbetering overgang groep 2 naar 3
Doel: We creëren een leerklimaat waardoor leerlingen actief en betrokken zijn en stemmen de instructies en spelbegeleiding, opdrachten en onderwijstijd af op de behoeften van groepen en individuele leerlingen. De afstemming is zowel op ondersteuning als op uitdaging gericht, afhankelijk van de behoeften van leerlingen.
Aan het einde van het schooljaar geven we in elke groep instructie die ervoor zorgt dat 90% van de leerlingen actief en betrokken is. We gebruiken hiervoor o.a. de motivatiescan. In de onderbouw (1 en 2) is in elke groep sprake van Vloeiend Ritmisch Kleuteronderwijs. We gaan uit van doelen ipv methode .
Doel: We bieden een passend onderwijsaanbod, ook aan kinderen die iets anders nodig hebben. Het aanbod, de ondersteuning en/of de begeleiding zijn gericht op een ononderbroken ontwikkeling van de leerling. De school evalueert periodiek of het aanbod het gewenste effect heeft en stelt de interventies zo nodig bij.
Inventarisatie welke leerlingen onvoldoende lijken te profiteren van ons huidige onderwijsaanbod en onderzoeken hoe we een passende begeleiding kunnen realiseren in het groepsdynamisch onderwijs.
Doel: We werken samen met Kids First (peuteropvang en BSO) om te komen tot een volwaardig IKC.
Verkenning, kennismaking en toekomstperspectief beschrijven.
Doel: Tijdens de schoolperiode maken alle leerlingen toetsen van het leerlingvolgsysteem, waarmee in elk geval de kennis en vaardigheden op het terrein van Nederlandse taal en rekenen en wiskunde worden gemeten. We nemen de toetsen af conform de voorschriften.
Alle leerkrachten nemen de toetsen af zoals afgesproken.
Doel: De school zorgt voor de sociale, fysieke en psychische veiligheid van de leerlingen in en om de school gedurende de schooldag.
Kinderen voelen zich veilig op de Jint. Veiligheidsplan opstellen en uitvoeren. Monitoren van de veiligheidsbeleving en het welbevinden van de leerlingen uit groep 7 en 8 aan de hand van de vragenlijsten uit de WMK. Nauwkeurige administratie van verzuim van leerlingen.
Doel: We zorgen ervoor dat íeder kind zich gezien, gekend, gehoord en begrepen voelt én zich binnen zijn/haar mogelijkheden optimaal ontwikkelt.
Leerkrachten weten wie ze willen zijn als leerkracht en kunnen hun pedagogische opdracht formuleren.
Doel: De cognitieve eindresultaten liggen op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht.
Groepen scoren gemiddeld II (minimaal III)
Doel: Onze leerlingen gaan correct en prettig met elkaar om, zijn taakgericht en hebben zelfsturing (GDO).
Versterking van het persoonlijk leren
Doel: Onze leerlingen doorlopen hun vervolgschool (in elk geval de eerste drie jaar) op een succesvolle wijze, zowel in cognitief- als in gedragsresultaat.
Check
Doel: Er zijn toetsbare doelen geformuleerd en er wordt regelmatig geëvalueerd of deze doelen worden gehaald.De oorzaken van eventueel tekortschietende onderwijskwaliteit worden geanalyseerd en waar nodig worden verbeteringen doelgericht doorgevoerd.
Het percentage zwakke lezers wordt verkleind CITO Spelling scores verbeteren
Doel: We werken gezamenlijk aan een voortdurende verbetering van onze professionaliteit. We houden daarbij rekening met de gestelde bekwaamheidseisen en beroepsprofielen en behaalde resultaten bij leerlingen.
Leerkrachten weten wie ze willen zijn als leerkracht en kunnen hun pedagogische opdracht formuleren.
Doel: We brengen jaarlijks verslag uit over onze doelen en de resultaten die we behalen.
Format verslaggeving uitproberen Duidelijkheid/transparantie naar buitenwereld