Professionals op de Schalm zetten zich in om goed onderwijs te leveren en doen dit zoveel mogelijk in een succesvol samenspel met ouders/verzorgers. Waar mensen werken kunnen echter ook misverstanden ontstaan, worden fouten gemaakt of faalt de communicatie. Dat geldt ook op school en kan soms leiden tot een vertrouwensbreuk of een klacht.
Wanneer er onvrede is vragen wij u dit eerst te bespreken met de leerkracht en/of de teamleider van uw kind. Mocht dit niet tot de gewenste oplossing leiden, dan kunt u in gesprek gaan met de Lisette Huinck (directeur) of de interne vertrouwenspersonen Wendy Janssen of Linda Bongarts (leerkracht opgeleid tot vertrouwenspersoon). De interne contactpersoon handelt vertrouwelijk en zorgvuldig en garandeert geheimhouding, mits er geen strafbaar feit aan de klacht ten grondslag ligt. Zij zal de klacht niet voor u oplossen, maar u wel op de mogelijkheden wijzen om de klacht op te lossen.
Wanneer er sprake is van een vertrouwensbreuk of is het niet mogelijk de klacht binnen school aan te kaarten, dan kan de klacht besproken worden met (één van) de externe vertrouwenspersonen. Deze mensen zijn onafhankelijk en op geen enkele wijze in dienst van Kerobei.
- Mevr. J. de Fretes T 06-212 933 42 / 06-296 612 63
- Mevr. M. Klaassen of mevr. L. Kempen GGD Limburg-Noord T 088-1191291
Naast de interne en externe vertrouwenspersonen is Kerobei ook aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs van stichting Onderwijsgeschillen. Deze zijn te bereiken via:
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
tel: 030-2809590
Bezoekadres:
Gebouw "Woudstede"
Zwarte Woud 2
3524 SJ Utrecht
U kunt ook een e-mail sturen naar info@onderwijsgeschillen.nl.
Op de website is meer informatie te vinden over klachtbehandeling
Klokkenluidersregeling:
Onze stichting Kerobei heeft een klokkenluidersregeling.
In deze regeling staat beschreven hoe personen die betrokken zijn bij Kerobei kunnen handelen als ze een vermoeden hebben van een ernstige misstand bij Kerobei. Kerobei biedt met de regeling duidelijkheid over zorgvuldigheidseisen en biedt de klokkenluider bescherming tegen benadeling.
Doel van de klokkenluidersregeling is dat medewerkers of andere personen die bij Kerobei betrokken zijn, kunnen rapporteren over een vermoeden van een misstand binnen de organisatie zonder gevaar voor hun (rechts-)positie. Kerobei brengt met de klokkenluidersregeling tot uitdrukking dat zij het (intern) melden van een misstand ziet als een bijdrage aan het verbeteren van het functioneren van Kerobei als organisatie en dat de melding serieus zal worden onderzocht.
De regeling is niet bedoeld voor klachten van persoonlijke aard van personen die bij Kerobei betrokken zijn. Daarin voorziet de klachtenregeling.
Kerobei heeft de functie van de integriteitscommissie belegd bij Capra Advocaten.
De externe contactpersoon integriteit voor Kerobei bij Capra Advocaten is:
Mr. P.R.M. (Paula) Berends-Schellens,
Capra Advocaten
T: 070 - 3648102
M: +31 6 48431715
W: www.capra.nl