Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Rondom thema's worden alle ontwikkelingsgebieden gestimuleerd. Op die manier wordt er zowel gewerkt aan de motorische ontwikkeling, de sociale ontwikkeling, de emotionele ontwikkeling en de voorbereiding op en de basis van het lees- en reken onderwijs.
Hierbij wordt steeds gekeken welk thema het dichtst ligt bij de belevingswereld van het kind. En de activiteiten die aangeboden worden zijn op verschillende niveau's zodat het passend gemaakt kan worden bij het ontwikkelingsniveau van het kind.
.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.