Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In groep 1 en 2 werken we volledig themagericht. Hierbij komen veel vakken aan bod tijdens de speel-werktijd. Deze tijd hebben we meegenomen in Kunstzinnige en creatieve vorming. De overige vakgebieden zijn kringmomenten en instructies naast de speel-werktijd.
Op de morgens geven we ruim aandacht aan de basisvakken Rekenen, Lezen, Taal en Spelling. Dit doen we in combinatiegroepen. Op de middagen werken we aan Bijbelonderwijs en Wereldoriëntatie. Met name op het gebied van Wereldoriëntatie werken we steeds meer groepsdoorbrekend.
De tijd die hierboven genoemd is voor Levensbeschouwing is de ingeplande tijd die we besteden aan Bijbelonderwijs. Dit betekent niet dat dit de enige tijd is die hieraan besteed wordt. Onze identiteit komt namelijk ook terug in gesprekken over onderwerpen bij andere vakken, bijvoorbeeld aan de hand van voorbeelden in taallessen of gesprekken over thema's bij Wereldoriëntatie. Op dat moment dient het zowel het doel van de les als onze doelen op het gebied van levensbeschouwing.
Onze school richt zich op het onderwijs aan kinderen van ouders die bewust kiezen voor een school met christelijke identiteit. Waar mogelijk willen we leerlingen zoveel mogelijk laten deelnemen aan het reguliere onderwijs, daarom nemen we ook kinderen aan met grotere ondersteuningsbehoefte. Wel willen we hierin realistisch zijn, zodat we zeker weten dat we de benodigde zorg kunnen bieden.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het team wil zichzelf scholen op verschillende terreinen, om beter tegemoet te kunnen komen aan de zorgvraag van de leerlingen.
In de overdracht met peuterspeelzaal en kinderdagverblijf wordt besproken welke kinderen een speciaal aanbod nodig hebben wanneer zij op school komen. Dit aanbod vindt waar mogelijk plaats in de klas en zal eventueel vorm gegeven worden door middel van ondersteuning vanuit arrangementen.
Op basis van observaties van de kleuterleerkrachten wordt regelmatig de zorg in de klas bijgesteld. Bij alle kinderen wordt gekeken hoe we hen het beste kunnen ondersteunen en uitdagen. Aan de hand van deze observaties wordt het aanbod voor de leerlingen bepaald.