Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de groepen 1-2 monitoren we de ontwikkeling van de leerlingen aan de hand van streefdoelen. Voor alle vakgebieden geldt ook in deze groepen een basisnorm met betrekking tot de ingezette onderwijstijd.Maar ook hier geldt, dat daar, beredeneerd, van afgeweken kan worden op basis van de monitoring.
Onderwijstijd
In beginsel werken we binnen alle vakgebieden volgens rooster, met vaste tijden.
Echter, wanneer analyse van resultaten (op individueel leerlingniveau, groepsniveau of schoolniveau) er aanleiding toe geeft wijken we hier, beredeneerd, van af. Uiteraard met inachtneming van het curriculum.
Onze school biedt onderwijs aan 4 tot 12-jarigen. We zijn een reguliere basisschool.
Binnen ons onderwijs bieden we specifieke ondersteuning aan meerpresteerders. Bovendien voorziet in onze leerlingzorg in voldoende mate in ondersteuning zoals die binnen de kaders van het passend onderwijs verwacht mogen worden.
Daaronder valt bovendien de extra ondersteuning, die we middels arrangementen kunnen bieden in samenwerking met de partners binnen ons samenwerkingsverband.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Doorontwikkeling van onze specialisten draagt bij aan het tegemoet komen van de extra ondersteuningsbehoefte.
Ten aanzien van motorische ontwikkeling maken we gebruik van de ondersteuning van externen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.