Wat is de klachtenregeling?
Als u vragen of klachten heeft over de gang van zaken in de groep van uw kind, neemt u dan eerst contact op met de groepsleerkracht. Als dat overleg naar uw mening geen oplossing biedt, kunt u contact opnemen met de directie. Het gaat uiteraard in eerste instantie om vragen met betrekking tot uw kind of de groep waar uw kind in zit. Voor algemene klachten betreffende de school of het onderwijs, is het verstandig met de directie te overleggen. Als u vindt dat de school niet of onvoldoende naar uw klacht luistert of geen oplossing biedt, kunt u met het college van bestuur overleggen. Het college van bestuur is aangesloten bij de landelijke Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs. Deze geschillencommissies zijn belast met het onderzoeken van klachten, rapporteren en adviseren aan het bevoegd gezag. Het betreft klachten over begeleiding van leerlingen, toepassen van strafmaatregelen, beoordeling van leerlingen, de inrichting van de schoolorganisatie, seksuele intimidatie, discriminerend gedrag, agressie en pesten.
Klachtenprocedure: Wanneer u een klacht heeft, kunt u contact opnemen met de contactpersoon van de school. De contactpersoon verwijst u, indien nodig, naar de vertrouwenspersoon. Deze vertrouwenspersoon, is onafhankelijk, en gaat na of er bemiddeld kan worden of dat de klacht aanleiding geeft tot het indienen van een klacht bij de Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs (Postbus 394, 3440 AJ Woerden, 070-3861697; www.gcbo.nl). Wilt u om bepaalde redenen liever rechtstreeks met de vertrouwenspersoon contact opnemen i.p.v. met de contactpersoon dan is dat mogelijk.