Meester Neuteboomschool

Meester Neuteboomstraat 5 9502 CR Stadskanaal

  • Schoolfoto van Meester Neuteboomschool
  • Schoolfoto van Meester Neuteboomschool
  • Schoolfoto van Meester Neuteboomschool
  • Schoolfoto van Meester Neuteboomschool
  • Schoolfoto van Meester Neuteboomschool

Het team

Toelichting van de school

Groep 1: Henriëtte Jansen

Groep 2: Bianca Burgmans

Groep 3: Wilma Elzen 

Groep 4: Alida Vos, op vrijdag: Erika Kompagnie

Groep 5: Marijke Wolf

Groep 6: Ruben Drent 

Groep 7: Willem Dreves

Groep 8: Ellen Sloots, op maandag: Margreet van Delden

Onderwijsassistenten: Ankelien Nuus en Janice Molag

Ambulant (niet plaatsgebonden): Erika Kompagnie

Vakleerkracht gym: Eddy Opheikens 

Intern begeleider: Margreet van Delden 

Administratief medewerkster: Alice Mulder

Conciërge: Jacob Luring

Directie: Aniek de Vries



Taalcoördinator + Succes for All coördinator: Bianca Burgmans   

Rekencoördinator: Ellen Sloots   

HB-coördinator (HoogBegaafdheid): Erika Kompagnie

Cultuurcoördinatoren (ICC'ers): Henriëtte Jansen/ Erika Kompagnie   

Stagecoördinator: Alida Vos   

ICT-coördinator: Willem Dreves   

Coördinator Brede School: Aniek de Vries

Coördinator Tijd voor Toekomst: Erika Kompagnie

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Scholengroep OPRON maakt gebruik van een eigen pool van vervangers. 

Indien er geen vervanging gevonden kan worden zullen wij tot de onderstaande oplossing over gaan.

De eerste dag  zonder invaller zullen wij groepen combineren, mits de groepen hierdoor niet te groot worden. De school zal dit bewust de eerste dag zo doen. We hebben dan ruimschoots de tijd om voor andere oplossingen te zorgen. We informeren de ouders (van alle betrokken leerlingen) via het ouderportaal.

Mochten we na één dag nog geen oplossing hebben gevonden dan is de groep de volgende dag(en) vrij met daarbij de volgende afspraken:

In eerste instantie voor een periode van maximaal een dag. De ouders worden via het ouderportaal op de hoogte gesteld. Ouders dienen zelf zorg te dragen voor de opvang van hun kinderen indien groepen naar huis gestuurd worden. De school heeft in principe geen personeel over om kinderen op te vangen.

Indien er sprake is van een langere periode zonder invallers dan zullen we overgaan tot het naar huis sturen van meerdere groepen op verschillende dagen van de week (wisselsysteem). Hiermee voorkomen we dat niet steeds dezelfde groep thuis dient te blijven. Dit doen wij om zoveel mogelijk lesuren voor alle groepen te waarborgen en lesuitval te minimaliseren. We zullen hier zo spoedig mogelijk bij het ingaan van de afwezigheid melding van maken naar alle betrokken ouders. Dit protocol (protocol ter voorkoming van lesuitval) is op schoolniveau vastgesteld. Alle ouders kunnen zo op de hoogte zijn van dit beleid.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op basis van leerlingaantallen worden enkele groepen of combinatiegroepen gevormd. De onderwijsassistenten worden ingezet voor extra ondersteuning binnen de hele school.

Er wordt voor één vak groepsdoorbrekend gewerkt in groep 4 tot en met 8, namelijk voor begrijpend lezen. De groepen worden ingedeeld op leesniveau. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Naast de vakken die hierboven in de tabellen worden genoemd bieden we ook activiteiten aan die niet specifiek op het lesrooster staan, maar wel in ons onderwijs aan bod komen. Denk hierbij aan: aanleren van ICT-vaardigheden, burgerschap en cultuuronderwijs. De doelen waaraan binnen deze activiteiten wordt gewerkt hebben als doel om leerlingen voor te bereiden op een steeds complexere en dynamische samenleving. Ze omvatten onder andere de ontwikkeling van sociale en emotionele vaardigheden, zoals samenwerken, communiceren, empathie tonen en probleemoplossend denken. Ook creativiteit, kritisch denken en burgerschapsvorming zijn belangrijke aspecten.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

In schooljaar 2022-2023 heeft het team een cursus hoog- en meerbegaafdheid gevolgd. De HB-coördinator kan inzetten op extra lessen en begeleiding.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Het aanbod aan jonge kinderen bij ons op school verschilt ten opzichte van de hogere groepen. 

Voor kinderen die net 4 geworden zijn en beginnen in groep 1 is er veel aandacht voor de schoolstructuur, regelmaat en sociale competenties. Vanaf groep 2 krijgt de leerkracht een meer sturende en begeleidende rol op de verschillende vakgebieden. 

Onze visie op leren in de onderbouw is dat spel een belangrijk instrument is voor de cognitieve, emotionele en sociale ontwikkeling van kinderen. Spel is een natuurlijke en plezierige manier om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en uit te proberen. Spelen is niet alleen leuk, maar helpt kinderen bij het verwerken van informatie en het uitproberen van geleerde onderdelen. De groepen 1 en 2 werken thematisch aan taal, rekenen, de omgang met elkaar en de wereld om je heen. 

Kinderen worden door middel van observaties van de leerkracht gevolgd in hun ontwikkeling. Aan hand hiervan zet de leerkracht waar nodig extra ondersteuning in. 

Ook het schooljaar 2023-2024 zoeken we de samenwerking met de peuterspeelzaal. Eén dag in de maand komen de peuters alvast bij ons op school om sfeer te proeven en kennis te maken met groep 1 en de desbetreffende leerkracht.


Terug naar boven