Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Directie
De directeur is verantwoordelijk voor al het reilen en zeilen van het Integraal Kind Centrum. Binnen het directieoverleg werkt zij nauw samen met de directeuren van de andere basisscholen / kindcentra van Stichting CBO Noardwest Frysân.
Leerkrachten
In totaal werken bij ons 12 leerkrachten, deze leerkrachten zijn verdeeld over acht groepen. Dit betekent dat er in een aantal groepen twee (part-time) leerkrachten zijn.
Pedagogische medewerkers
Twee vaste pedagogische medewerkers begeleiden de peutergroep.
Intern begeleider
De intern begeleider is verantwoordelijk voor de leerlingenzorg binnen de school. De IB-er houdt de gegevens van het leerlingvolgsysteem bij. Samen met de leerkrachten bekijkt de IB-er welke leerlingen voor extra hulp in aanmerking komen.
Onderwijsassistenten / leerkrachtondersteuner
Er zijn twee onderwijsassistenten werkzaam op school. De onderwijsassistenten ondersteunen de leerkrachten van de midden- en bovenbouw, zodat de leerkrachten extra begeleiding kunnen geven aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeftes. De leerkrachtondersteuner wordt ingezet bij de kleutergroepen zodat de leerkrachten extra ondersteuning kunnen geven aan kleuters met specifieke onderwijsbehoeftes.
In de bijlage is het schoolondersteuningsprofiel van onze school te vinden. Hierin kunt u lezen aan welke doelgroepen de school onderwijs biedt en welke interne kennis en faciliteiten aanwezig zijn.
Onze school biedt onderwijs / basisondersteuning aan leerlingen van groep 1 t/m 8. Het team van IKC De Slotschool vindt het belangrijk om samen met de ouders de leerlingen te stimuleren en te ondersteunen in hun ontwikkeling. IKC De Slotschool wil kinderen hun talenten laten ontdekken en ontwikkelen. Eigenaarschap van de leerlingen vormt hierbij een belangrijk element.
We werken volgens de cyclus van handelingsgericht werken met de leerlingen aan de leerstofgebieden technisch lezen, begrijpend lezen, rekenen en spelling. Een cyclus van waarnemen, begrijpen, plannen, uitvoeren en evalueren.
Uitgangspunten hierbij zijn:
- we gaan uit van de onderwijsbehoeften van de leerlingen
- we clusteren de leerlingen met vergelijkbare onderwijsbehoeften
- we stellen haalbare en concrete doelen
De pedagogische medewerkers van de peutergroep en leerkrachten van de kleutergroepen hebben jonge kind bijeenkomsten, waar inhoudelijk gesproken wordt over een doorgaande lijn van de peutergroep naar de kleutergroep. De pedagogische visie, de thema's, de leerinhouden etc. worden op elkaar afgestemd. De peuters en de kleuters zien elkaar zeer geregeld tijdens het buiten spelen. Peuters die bijna vier jaar worden mogen regelmatig meedraaien in de kleutergroep om kennis te maken en te wennen aan het kleuteronderwijs.