IKC De Slotschool

Burg Hesselinkstraat 2 9076 EC St.-Annaparochie

  • Schoolfoto van IKC De Slotschool
  • Schoolfoto van IKC De Slotschool
  • Schoolfoto van IKC De Slotschool
  • Schoolfoto van IKC De Slotschool
  • Schoolfoto van IKC De Slotschool

Het team

Toelichting van de school

  • Peutergroep: Lineke Kingma, Nella Wiersma, Petra Deelstra
  • Groep 1: Alina Schaap en Inge Bollen
  • Groep 1a/2: Silke Koopmans en Jettie Rooswinkel
  • Groep 3: Alice Portier en Esther van Vliet
  • Groep 4: Esther van Vliet en Nynke Landman
  • Groep 5/6: Robby Efdé en Froukje Jongsma
  • Groep 6/7: Stephan van der Meer en Verona van Santen
  • Groep 8: Jeannette Wiersma en Verona van Santen.
  • Directeur: Margriet Visser
  • Directeur in opleiding (DIO-er): Lotte Faber
  • Intern Begeleider: Ellen Timmerman
  • Onderwijsassistenten: Anja Haga.
  • Leerkrachtondersteuner: Lineke Kingma
  • Coördinator kinderopvang: Margriet Jouwersma
  • Administratie: Tineke Nicolay


Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte/uitval van een van de leerkrachten proberen we eerst of de duo partner die dag de groep over kan nemen.

Lukt dit niet, dan wordt er een invalleerkracht gebeld.

Het komt steeds vaker voor dat er geen invalkrachten beschikbaar zijn. De eerste dag bij afwezigheid van een invalleerkracht wordt de groep verdeeld over de overige groepen in de school.

In uiterste gevallen wordt er dan geen les gegeven. Mocht dit voorkomen dan wordt u via het ouderportaal middels een spoedbericht, indien mogelijk een dag van te voren, ingelicht.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Directie

De directeur is verantwoordelijk voor al het reilen en zeilen van het Integraal Kind Centrum. Binnen het directieoverleg werkt zij nauw samen met de directeuren van de andere basisscholen / kindcentra van Stichting CBO Noardwest Frysân.

Leerkrachten

In totaal werken bij ons 12 leerkrachten, deze leerkrachten zijn verdeeld over acht groepen. Dit betekent dat er in een aantal groepen twee (part-time) leerkrachten zijn.

Pedagogische medewerkers

Twee vaste pedagogische medewerkers begeleiden de peutergroep.

Intern begeleider

De intern begeleider is verantwoordelijk voor de leerlingenzorg binnen de school. De IB-er houdt de gegevens van het leerlingvolgsysteem bij. Samen met de leerkrachten bekijkt de IB-er welke leerlingen voor extra hulp in aanmerking komen.

Onderwijsassistenten / leerkrachtondersteuner

Er zijn twee onderwijsassistenten werkzaam op school. De onderwijsassistenten ondersteunen de leerkrachten van de midden- en bovenbouw, zodat de leerkrachten extra begeleiding kunnen geven aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeftes. De leerkrachtondersteuner wordt ingezet bij de kleutergroepen zodat de leerkrachten extra ondersteuning kunnen geven aan kleuters met specifieke onderwijsbehoeftes.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

In de bijlage is het schoolondersteuningsprofiel van onze school te vinden. Hierin kunt u lezen aan welke doelgroepen de school onderwijs biedt en welke interne kennis en faciliteiten aanwezig zijn.  

Onze school biedt onderwijs / basisondersteuning aan leerlingen van groep 1 t/m 8. Het team van IKC De Slotschool vindt het belangrijk om samen met de ouders de leerlingen te stimuleren en te ondersteunen in hun ontwikkeling. IKC De Slotschool wil kinderen hun talenten laten ontdekken en ontwikkelen. Eigenaarschap van de leerlingen vormt hierbij een belangrijk element.

We werken volgens de cyclus van handelingsgericht werken met de leerlingen aan de leerstofgebieden technisch lezen, begrijpend lezen, rekenen en spelling. Een cyclus van waarnemen, begrijpen, plannen, uitvoeren en evalueren.

Uitgangspunten hierbij zijn:

  • we gaan uit van de onderwijsbehoeften van de leerlingen
  • we clusteren de leerlingen met vergelijkbare onderwijsbehoeften
  • we stellen haalbare en concrete doelen

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De pedagogische medewerkers van de peutergroep en leerkrachten van de kleutergroepen hebben jonge kind bijeenkomsten, waar inhoudelijk gesproken wordt over een doorgaande lijn van de peutergroep naar de kleutergroep. De pedagogische visie, de thema's, de leerinhouden etc. worden op elkaar afgestemd. De peuters en de kleuters zien elkaar zeer geregeld tijdens het buiten spelen. Peuters die bijna vier jaar worden mogen regelmatig meedraaien in de kleutergroep om kennis te maken en te wennen aan het kleuteronderwijs.

Terug naar boven