Welke doelen staan in het schoolplan?
Het didactisch handelen van de leerkrachten omvat twee aspecten. Enerzijds aspecten, die samenhangen met het directe lesgeven en anderzijds aspecten, die samenhangen met een efficiënte klassenorganisatie. Een goede balans tussen het directe lesgeven en een effectief klassenmanagement is een voorwaarde om te komen tot goed onderwijs. Het hoort dan ook tot de professionele taken van onze leerkrachten om voor deze balans te zorgen. Met behulp van de technieken uit het boek "Teach like a Champion" willen we ook onze didactiek blijven verbeteren.
Ieder half jaar evalueert en analyseert het team en de intern begeleider de behaalde resultaten van de niet-methodetoetsen (IEP LVS). De analyses worden besproken tijdens de vergaderingen. De leerkracht bespreekt haar eigen bevindingen en maakt nieuwe groepsdoelen kenbaar. Al deze zaken staan vastgelegd in het document ‘Zelfevaluatie’, dat twee keer per jaar besproken wordt met de bovenschools directeur.
Alle personeelsleden hebben recht op professionalisering. Per leerkracht wordt hier jaarlijks budget voor gereserveerd. Leerkrachten kunnen een scholing volgen die past bij hun persoonlijke ontwikkeling of bij de schoolontwikkeling. Leerkrachten krijgen de gelegenheid om gebruik te maken van peer review, collegiale consultatie en visitatie.