Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De groepsverdeling voor schooljaar 2022-2023 ziet er als volgt uit:
Groep 1/2
Irma van Elk: maandag, dinsdag, woensdag (om de week) (ivanelk@skozok.nl)
Frida Hertogs: woensdag, donderdag en vrijdag (fhertogs@skozok.nl)
Groep 3/4
Ine Langens: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag (ilangens@skozok.nl)
Groep 4/5
Patricia Biemans: maandag, donderdag en vrijdag (pbiemans@skozok.nl)
Mijke Smolders: dinsdag en woensdag (msmolders@skozok.nl )
Groep 6/7
Paula Koolen: maandag, dinsdag en donderdag (pkoolen@skozok.nl )
Ellen Teeuwen: woensdag, donderdag en vrijdag (eteeuwen@skozok.nl)
Isa Kromkamp, maandag en dinsdag LIO stagiaire ( kromkai@kempel.nl )Groep 7/8
Mark Madou: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag (mmadou@skozok.nl)
Onderwijsassistenten
Marlies Smulders (msmulders@skozok.nl) ondersteunt in groep 1-2 en 3-4 (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag)
Sabine Smits (ssmits@skozok.nl) ondersteunt (dinsdag en donderdag)
Kwaliteitsondersteuner:Geert Versteeg
Bij het maken van de formatie houden we zoveel mogelijk rekening met de behoefte van de leerlingen, de kwaliteiten van de leerkrachten en de grootte van de groepen. Dit is een puzzel die jaarlijks opnieuw gelegd moet worden.
In groep 1 en 2 staan de ontwikkelingsmaterialen centraal. Ook hier wordt vooral gekeken naar de behoefte van het kind en proberen we daar zo goed mogelijk onderwijskundig bij aan te sluiten door de kinderen uit te dagen hun grens te verleggen in hun ontwikkeling
De kinderen op St. Joan krijgen per week 24 uur en 30 minuten onderwijs aangeboden.
De urenverdeling naar vakgebied per week is per groep uitgewerkt door de leerkracht. Dit is afgestemd op de aanwijzingen vanuit de methode in combinatie met de cognitieve vaardigheden van een kind.
Kenmerkend voor onze basisondersteuning en dus onze schoolpopulatie is:
De schoolpopulatie kenmerkt zich door een hechte dorpscultuur met grote samenhang en weinig differentiatie. Vanwege de ligging in het grensgebied besteden we extra aandacht aan de ontwikkeling van de woordenschat. We richten ons voornamelijk op de middengroep (65%) en bieden differentiatie naar boven (25%) en beneden (10%).Het didactisch handelen van het team kenmerkt zich door:
- IGDI-lesmodel (interactieve gedifferentieerde directe instructie)o Start van de les
o Instructie
o Begeleide inoefening
o Feedback
o Afsluiting- Gepersonaliseerd Leren
o bewustwording van Mindseto leren leren (inzetten van leerstrategieën)
o inzet Junior Einstein (ICT)
o doelen zichtbaar maken
- Inzetten van coöperatieve werkvormen
- Gebruik van digitale leermiddelen
- Hanteren van een datamuur
- Eenduidig taalgebruik
Het pedagogisch handelen van het team kenmerkt zich door:
- Regels en Routines (hoe gaan we met elkaar om)
- Kindgesprekken > aansluiten bij persoonlijke onderwijsbehoeften
- Basisbehoeften:o Autonomie > zelfstandig willen handelen
o Competentie > geloof in eigen kunnen
o Relatie > behoefte aan waardering- Persoonlijke positieve aandacht
- Grip op de groep: positieve groepsvorming in een veilige omgeving
- Leerkracht heeft een voorbeeldrol
- Kinderen leren van en met elkaarWij sturen vanuit een leerlijn (leeftijdsadequaat) op een gezonde sociaal-emotionele ontwikkeling.
Wij werken vanuit een plannend beredeneerd aanbod.
Wij werken vanuit een bewustzijn bij kinderen zodat ze leren eigen keuzes te maken.
Onze wijze van differentiëren.
- Instructie
- Verwerking
- LeertijdWij sturen erop aan dat de leertijd effectief wordt ingezet door actieve leerlingen.
Hieronder een link naar het ondersteuningsplan van onze stichting en meer informatie over Passend Onderwijs:
Ondersteuningsplan SKOzoK
Passend Onderwijs SKOzoKToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij vinden het belangrijk dat alle leerlingen zich kunnen ontwikkelen zoals dat bij hen past. We hebben hierin naast de didactische ontwikkeling ook veel oog voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. De kinderen worden didactisch opgevolgd middels methode- en CITO toetsen. Om de sociaal-emotionele ontwikkeling op te volgen maken we gebruik van KIJK!, kind begrip en observaties door de leerkracht en de kwaliteitsondersteuner.
Wij hebben de ambitie om steeds beter aan te sluiten bij de behoeften van de leerlingen.
Onderwijs in groep 1-2
Op onze school hebben we één heterogene kleuterklas 1/2. We werken thematisch. De methode kleuterplein wordt gebruikt als bronnenboek. Er wordt gebruikgemaakt van het registratiesysteem Kijk! om de ontwikkeling van de kinderen te volgen, bijbehorende leerlijnen worden als uitgangspunt gebruikt. We hechten veel belang aan het spelend leren, aan het werken in hoeken. Op een betekenisvolle manier worden de kinderen begeleid bij het kiezen van hun taken. Er wordt ingezet op het leren leren en er wordt gebruikgemaakt van een portfolio. Kinderen stromen op de dag dat ze 4 jaar worden in op de basisschool. In de weken voordat ze 4 jaar worden kunnen ze enkele momenten komen "wennen/oefenen". Dit gebeurt altijd in afstemming met de kleuterleerkrachten.Samenwerking peuters
Wij werken samen met De Brassertjes van Peuterdorp (zij zitten in hetzelfde gebouw en zijn onderdeel van onze stichting), maar ook met de aanbieders in de nabije omgeving van de school (Villa Vrolijk).De Brassertjes zijn een VVE peuterspeelzaal. Jaarlijks vindt er tussen de peuterspeelzaal en onze school afstemming plaats over bepaalde leerlingen.
Dit kunnen leerlingen zijn die nog moeten starten op basisschool St. Joan. Op deze manier kunnen we bepaalde trajecten of aandachtspunten overnemen of we kunnen feedback vragen over leerlingen die reeds op onze school geplaatst zijn