Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" target="_blank">Achtergrondinformatie</a>" tabindex=0>Bron
Toelichting van de school
De groepsverdeling voor schooljaar 2020-2021 ziet er als volgt uit:
Groep 1/2
Irma van Elk: maandag, dinsdag, woensdag (om de week) (ivanelk@skozok.nl)
Frida Hertogs: woensdag, donderdag en vrijdag (fhertogs@skozok.nl)
Groep 3/4
Ine Langens: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag (ilangens@skozok.nl)
Groep 4/5
Patricia Biemans: maandag, donderdag en vrijdag (pbiemans@skozok.nl)
Mijke Smolders: dinsdag en woensdag (msmolders@skozok.nl)
Groep 6
Louis Dignouts: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag (ldignouts@skozok.nl)
Ellen Teeuwen: woensdag (eteeuwen@skozok.nl)
Groep 7/8
Mark Madou: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag (mmadou@skozok.nl)
Massimo van Rijsingen: LIO stagiaire (mvanrijsingen@skozok.nl)
Marlies Smulders (msmulders@skozok.nl) en Paula Koolen (pkoolen@skozok.nl) zullen ondersteuning verzorgen in de groepen 1/2/3/4/5.
Ellen Teeuwen (eteeuwen@skozok.nl) zal ondersteuning verzorgen in de groepen 6/7/8.
Bij het maken van de formatie houden we zoveel mogelijk rekening met de behoefte van de leerlingen, de kwaliteiten van de leerkrachten en de grootte van de groepen. Aangezien we te maken hebben met een dalend aantal leerlingen (zie prognose) is dit een puzzel die jaarlijks opnieuw gelegd moet worden.
Toelichting van de school
In groep 1 en 2 staan de ontwikkelingsmaterialen centraal. Ook hier wordt vooral gekeken naar de behoefte van het kind en proberen we daar zo goed mogelijk onderwijskundig bij aan te sluiten door de kinderen uit te dagen hun grens te verleggen in hun ontwikkeling
Toelichting van de school
De kinderen op St.Joan krijgen per week 24 uur en 30 minuten onderwijs aangeboden.
De urenverdeling naar vakgebied per week is per groep uitgewerkt door de leerkracht. Dit is afgestemd op de aanwijzingen vanuit de methode in combinatie met de cognitieve vaardigheden van een kind.
Samenvatting ondersteuningsprofiel
Kenmerkend voor onze basisondersteuning en dus onze schoolpopulatie is:
De schoolpopulatie kenmerkt zich door een hechte dorpscultuur met grote samenhang en weinig differentiatie. Vanwege de ligging in het grensgebied besteden we extra aandacht aan de ontwikkeling van de woordenschat. We richten ons voornamelijk op de middengroep (65%) en bieden differentiatie naar boven (25%) en beneden (10%).Het didactisch handelen van het team kenmerkt zich door:
- IGDI-lesmodel (interactieve gedifferentieerde directe instructie)o Start van de les
o Instructie
o Begeleide inoefening
o Feedback
o Afsluiting- Gepersonaliseerd Leren
o bewustwording van Mindseto leren leren (inzetten van leerstrategieën)
o inzet Junior Einstein (ICT)
o doelen zichtbaar maken
- Inzetten van coöperatieve werkvormen
- Gebruik van digitale leermiddelen
- Hanteren van een datamuur
- Eenduidig taalgebruik
Het pedagogisch handelen van het team kenmerkt zich door:
* Regels en Routines (hoe gaan we met elkaar om)
* Kindgesprekken > aansluiten bij persoonlijke onderwijsbehoeften
* Basisbehoeften:o Autonomie > zelfstandig willen handelen
o Competentie > geloof in eigen kunnen
o Relatie > behoefte aan waardering* Persoonlijke positieve aandacht
* Grip op de groep: positieve groepsvorming in een veilige omgeving
* Leerkracht heeft een voorbeeldrol
* Kinderen leren van en met elkaarWij sturen vanuit een leerlijn (leeftijdsadequaat) op een gezonde sociaal-emotionele ontwikkeling.
Wij werken vanuit een plannend beredeneerd aanbod.
Wij werken vanuit een bewustzijn bij kinderen zodat ze leren eigen keuzes te maken.
Onze wijze van differentiëren.
- Instructie
- Verwerking
- LeertijdWij sturen erop aan dat de leertijd effectief wordt ingezet door actieve leerlingen.
Voor het volledige schoolondersteuningsprofiel verwijzen wij u naar de website van onze school.