Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op het moment dat een leerling toegelaten wordt tot onze school stellen wij binnen 6 weken een zogenaamd ontwikkelingsperspectief op. In het ontwikkelingsperspectief beschrijven wij de doelen die de leerling kan halen. Het ontwikkelingsperspectief biedt handvatten waarmee onze leerkrachten hun onderwijs af kunnen stemmen op de onderwijsbehoeften van de leerling. Het ontwikkelingsperspectief laat ook zien naar welk type vervolgonderwijs de school, samen met de leerling en de ouders, toewerkt. Dit vervolgonderwijs noemen we de uitstroombestemming. Tot en met groep 4 krijgen alle leerlingen hetzelfde onderwijsaanbod. Vanaf groep 5 wordt er een keuze gemaakt voor een bepaalde leerroute. In de leerroute is een planning gemaakt van de verschillende leerdoelen die behaald moeten worden om uiteindelijk uit te komen bij de uitstroombestemming. Vanaf groep 5 zijn er twee leerroutes, leerroute 3 leidt op voor de uitstroombestemming Praktijkonderwijs en leerroute 2 voor de uitstroombestemming VMBO bb en hoger.