Wat is de klachtenregeling?
De klachtenregeling maakt het voor leerlingen, ouders en personeelsleden mogelijk om een klacht (op ieder vlak) in te dienen met betrekking tot de betreffende school. Hierbij geldt de garantie dat de klacht wordt afgehandeld.
Hoe dien je een klacht in?
Wanneer je een klacht hebt over één van de KyKscholen kun je het beste een afspraak maken met de betreffende groepsleerkracht om hierover te praten. Vaak is hierdoor al een oplossing voor het probleem te vinden. Een enkele keer lukt dit niet, en in dat geval kun je contact opnemen met de directeur van de school om de klacht met hem of haar te bespreken.Wanneer uiteindelijk geen oplossing wordt gevonden, kun je een hiertoe aangesteld contactpersoon aanspreken. Wie dit is en hoe uw klacht in behandeling wordt genomen lees je in het onderstaande schema.
Procedure
Je hebt een klacht en praat hierover met de desbetreffende groepsleerkracht en/of de directeur. Dit leidt uiteindelijk niet tot een oplossing. In dat geval kun je contact opnemen met de contactpersoon van de school. Zijn of haar naam is te vinden in de schoolgids.Deze persoon luistert naar de klager en verwijst eventueel door naar GGD-vertrouwenspersoon voor leerlingen en ouders, namelijk mevrouw Anneke Westerhuis-Veenstra. Zij is telefonisch te bereiken via 06 – 31 64 92 79.
De vertrouwenspersoon probeert een oplossing voor de klacht te bewerkstelligen. Lukt dit niet, dan begeleidt de vertrouwenspersoon de klager bij het indienen van de klacht bij bevoegd gezag of de Landelijke Klachtencommissie:
Landelijke Klachtencommissie
Secretariaat Postbus 85191
3508 AD Utrechttel. 030-280 95 90
[email protected]
Vervolgens brengt de klachtencommissie advies uit aan Bevoegd Gezag. Het Bevoegd Gezag neemt een beslissing.Klachtenprocedure Kyk