Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Leerstofjaarklassensysteem
Op onze school hanteren we het leerstofjaarklassensysteem. In elk leerjaar wordt een afgesproken hoeveelheid leerstof aan de hand van een methode behandeld. We geven onderwijs aan groepen kinderen die ongeveer even oud zijn. Dat betekent niet dat alle kinderen even ver zijn in hun ontwikkeling en over dezelfde mogelijkheden beschikken. Door het leerstofaanbod zoveel mogelijk af te stemmen op de mogelijkheden van het kind, doen we recht aan de uniciteit van de kinderen. Zo verzorgen we onderwijs op maat!
Groepsverdeling
De acht basisschooljaren zijn op onze school verdeeld over 23 groepen en een instroomgroep vanaf januari.
Op de Johannes Calvijnschool:
- bieden we plaats aan leerlingen met leer- en gedragsproblematiek, waarbij de leervermogens minimaal op het niveau van Praktijkonderwijs dienen te zijn
- bekijken we voor leerlingen met een medische diagnose of het binnen de mogelijkheden van de school past om deze leerlingen een plek te bieden
- is het uitgangspunt voor leerlingen met een ontwikkelingsachterstand, dat het mogelijk moet zijn om de eerste twee jaar thuisnabij onderwijs te volgen
Het is onze ambitie:
- om onderwijsprogramma’s en leerlijnen te hanteren die zijn afgestemd op leerlingen met een meer dan gemiddelde intelligentie
- om een sluitende ondersteunings- en zorgaanpak voor leerlingen met dyscalculie | ernstige rekenproblemen te ontwikkelen