Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De Verschoorschool biedt basisondersteuning aan alle leerlingen. De weging is hoog-gemiddeld en de spreiding is groot. Dat betekent dat de doelgroep past in het gemiddelde van Nederland, en dat de onderlinge verschillen tussen leerlingen en hun achtergronden heel groot zijn.
Wij passen ons onderwijs (soms ook groepsoverstijgend) aan op de (leer)behoeften van de leerlingen. Vanwege de grote verschillen is het leerjaarklassensysteem niet in alle gevallen passend.
Er zijn diverse leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften op het gebied van:
- Taal (Nt2 of TOS); Horen, zien en schrijven (Bazalt), Beeldtaal
- Rekenen; Maatwerk
- Dyslexie; Wij bieden zorg op zorgniveau 3 en bieden passende compenserende en remediërende materialen aan.
- Gedrag (aandacht, werkhouding en impulsiviteit); Kanjer, bewegend leren, activerende werkvormen
- Trauma en hechtingsproblematieken; een warm en veilig leerklimaat.
- Verrijking; we bieden adaptief onderwijs middels compacten en verrijken. Materialen zoals rekentijgers zijn in alle klassen aanwezig en in het komende schooljaar starten wij met projectonderwijs voor deze leerlingen zodat de executieve functies expliciet getraind worden.
Het aanbod wordt op onze school vormgegeven door het team. Het is wel zo dat bij overdracht vanuit voorschool of VVE input gegeven wordt over de beginsituatie van de leerlingen.