Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Bij Basisschool Roald Dahl streven we ernaar om een klimaat te creëren waarin leerlingen zich rustig en veilig voelen door middel van duidelijke regels en orde binnen de school. In een sfeer van openheid en tolerantie vragen we respectvol en sociaal gedrag van de leerlingen, zowel ten opzichte van elkaar als tegenover leerkrachten en anderen. Een goed pedagogisch klimaat is cruciaal voor de ontwikkeling van onze leerlingen. Dit betekent dat zij zich veilig, geaccepteerd en gestimuleerd moeten voelen, zowel in de klas als in de school. Als deze voorwaarden vervuld zijn, wordt naar school gaan als plezierig ervaren, wat bijdraagt aan hun algemene welzijn en prestaties. Wij hechten veel waarde aan de betrokkenheid van ouders bij het schoolleven. De school nodigt ouders uit om contact te leggen met de school. Ouders kunnen te allen tijde zelf contact opnemen met de groepsleerkracht(en) en de directeur als zij daartoe aanleiding zien.
Het welzijn van onze leerlingen is een belangrijke voorwaarde voor goede prestaties en een optimale intellectuele en sociale ontwikkeling. Daarom gebruiken wij het instrument Scol, waarmee zowel leerkrachten als leerlingen hun welbevinden en betrokkenheid kunnen aangeven. Daarnaast werken we op Roald Dahl met de methode "Kwink. Deze methode stimuleert de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen. In 1-op-1 gesprekken tussen leerlingen en leerkrachten wordt, indien nodig of gewenst, een plan opgesteld om de sociale veiligheid te vergroten. Op deze manier zorgen wij ervoor dat elk kind zich gezien en gehoord voelt, wat bijdraagt aan een positieve leeromgeving en optimale ontwikkelingskansen.