Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij hebben 4 combinatiegroepen, waarbij twee leerjaren zijn samengevoegd tot één groep. Binnen onze school hebben we groep 1/2, groep 3/4, groep 5/6 en een groep 7/8.
Iedere groep heeft 1 of 2 vaste leerkrachten. Daarnaast verzorgt onze vakleerkracht bewegingsonderwijs een keer per week de gymles. De andere gymles wordt verzorgd door de eigen leerkracht.
Vanuit een muzieksubsidie van de gemeente zijn wij vanaf schooljaar 20-21 ook gestart met een vakleerkracht muziek. Deze leerkracht komt eens in de 2 weken voor een muziekles aan alle groepen.Voor schoolbrede en/of creatieve activiteiten worden onze leerlingen regelmatig groepsdoorbrekend in heterogene groepen ingedeeld.
Kleuteronderwijs is speels, maar niet vrijblijvend. In de kleutergroep wordt de basis gelegd voor de verdere basisschooltijd. Wij werken in groep 1-2 doelgericht aan de verschillende leerlijnen. Dat doen we door te werken met thema's waarmee we een rijke speel- en leeromgeving creëren voor de kinderen. De kleuters worden hierdoor uitgedaagd om hun omgeving en mogelijkheden te onderzoeken. Naast doelgerichte kringactiviteiten gericht op taal-, reken-, sociaal-emotionele- en creatieve ontwikkeling, laten we onze kleuters vooral spelend dingen ontdekken. We nodigen ze daartoe uit door veel thematische activiteiten in de verschillende hoeken aan te bieden.
Onderwijstijd:
Alle kinderen gaan 25 uur in de week naar school en krijgen minimaal 940 uur per jaar onderwijs aangeboden. Dit komt neer op minimaal 7520 uur in 8 jaar.
Binnen ons onderwijs is oog voor verschillen. Kinderen die meer kunnen, krijgen meer uitdagende opdrachten. Kinderen die moeite met bepaalde leerstof hebben, krijgen extra instructie en/of oefenstof. Het signaleren van deze behoefte gebeurt aan de hand van methodetoetsen en/of methode-onafhankelijke toetsen, zoals de IEP-toetsen en observaties.
Na toetsing volgt een periode van (be)handelen. Dit zijn meestal periodes die lopen van vakantie tot vakantie.
De leerkracht zorgt er binnen zijn klassenorganisatie voor, dat er tijd is voor kinderen die extra zorg nodig hebben.
In de praktijk kun je in alle groepen situaties zien, waarbij de leerkracht met een klein groepje of met een individueel kind aan de (instructie)tafel zit. De andere kinderen zijn dan zelfstandig aan het werk. Er wordt soms ook buiten de groep extra zorg geboden.
Om alle kinderen een aanbod te bieden dat aansluit bij wat ze nodig hebben (onderwijsbehoefte), maken we gebruik van groepsplannen. Daarin beschrijft de leerkracht het aanbod en de extra zorg die voor sommige kinderen nodig is. Indien nodig kan een leerkracht ook een individueel plan van aanpak gebruiken voor kinderen die een specifiek aanbod nodig hebben.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie Schoolondersteuningsprofiel 2022-2023
Wij bieden een doorgaande lijn voor kinderen van 2-12 jaar. Dit doen wij door een intensieve samenwerking met de inpandige peuterschool en buitenschoolse opvang. Deze wordt aangeboden door Kappio.
http:/www.kappio.nl/pg-29492-7-98961/pagina/locatie_st_maartensbrug_ps_pippeloentje.html