Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de school werken een logopediste en een fysiotherapeut. Zij werken zelfstandig en hebben met de betrokken ouders direct contact. De kinderen worden onder schooltijd uit de groep gehaald voor een oefensessie. Voor de leerkrachten zijn beiden een vraagbaak met hun specifieke expertise.
We zijn een openbare basisschool, voor alle kinderen uit Siddeburen en omgeving. Het niveau van de leerlingen varieert van praktijkniveau t/m gymnasium. De leerkrachten proberen de kinderen zoveel mogelijk te bedienen door hun organisatie van het lesgeven af te stemmen op de onderwijsbehoefte van de leerlingen
De contouren van Passend onderwijs zijn inmiddels duidelijk. De expertise rondom de school is in kaart en we kunnen goed gebruik maken van deze expertise. Te denken valt aan een sociaal team, psycholoog en orthopedagoog, fysiotherapie en logopedie, OCRN en Accare. Soms is er een verwijzing van de huisarts nodig en soms moet ook de zorgverzekeraar ingeschakeld worden.
Binnen de Stichting OPRON is er het OET (Onderwijs Expertise Team). Zij wordt ingezet om leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte te helpen. Deze commissie vraagt bij de Commissie van Advies een toelaatbaarheidsverklaring aan, wanneer een leerling verwezen moet worden naar een speciale school.
Onze intern begeleider is tweeënhalve dag in de week beschikbaar om alle ondersteuning te coördineren en in overleg met de leerkrachten in te vullen. We vinden het plezierig om zo veel mogelijk met de ouders samen op te werken met als doel dat de kinderen zo goed veel mogelijk profiteren van ons onderwijs en het fijn hebben op school.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We zijn een school waar we goed blijven kijken naar het individuele kind en ook naar de groepen.
Daar waar nodig zetten we passende interventies in.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.