Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Bovenstaande opsomming is globaal en afhankelijk van het gekozen thema.
In onze visie leren en ontwikkelen de kleuters zich meest als zij ervaring de leerstof niet alleen horen maar ook kunnen ervaren en met elkaar kunnen delen. Een groot deel van het leren vindt dan ook buiten plaats op het plein, in de zandbak en in ons "bos".
Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben worden allereerst door de leerkracht gesignaleerd. Deze extra ondersteuning kan plaatsvinden op het gebied van leren, de werkhouding, het sociaal emotioneel functioneren of de thuissituatie van de leerling. Voor ondersteuning kan een beroep worden gedaan op de in het schoolondersteuningsprofiel beschreven instanties.
Als blijkt dat extra middelen noodzakelijk zijn om passend onderwijs te realiseren wordt een arrangement beschikbaar gesteld. Wij zetten deze extra middelen zoveel mogelijk in de groep in.