Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De kinderen van basisschool De Ezelsbrug zitten verspreid over twee locaties. Alle leerlingen uit jaargroepen 1-2-3 en 4 (onderbouw) zitten op de locatie "Raadhuisplein", de leerlingen uit de jaargroepen 5-6-7-8 (bovenbouw) zitten op de locatie "Den Eigen".
De units 1-2 en 3-4 zijn op dit moment op de locatie Raadhuisplein gevestigd. Hier hebben we veel ruimtes tot onze beschikking. We hebben dan ook voor de groepen 1-2 veel hoeken in kunnen richten, waar de kinderen vanuit spel kunnen leren. De kinderen van groep 3-4 hebben samen een etage met gang en extra ruimtes ter beschikking. Kinderen kunnen hierdoor op een rustig plekje werken en leren. Er is ook nog voldoende ruimte om te kunnen spelen.
De kinderen van groep 1 en 2 krijgen elke week een aantal verplichte weektaken. De kinderen werken er na toe om via een planbord zelf in te plannen wanneer ze deze taken doen.
De leerkrachten bieden passende ondersteuning om de ontwikkeling van kinderen te stimuleren. Ze leren bijvoorbeeld om te gaan met uitgestelde aandacht of om zelfstandig werken.
Verder zijn er elke dag kringactiviteiten (taal, rekenen, wereldoriëntatie, drama, muziek etc).
We werken op school in units. Dit schooljaar zijn de groepen verdeeld over unit 1-2, unit 3-4, unit 5-6 en unit 7-8.
Binnen de units is gekozen voor een organisatie die uitgaat van een mentorgroep. Vanuit de mentorgroep worden de leerlingen tijdens de instructies verdeeld over verschillende heterogene jaargroepen.De leerlingen uit de units 5-6 en 7-8 zijn gevestigd op de locatie Den Eigen.
We hebben al een aantal jaren geen verwijzingen naar speciale voorzieningen.
Op dit moment lukt het ons om leerlingen te kunnen blijven ondersteunen binnen onze eigen school.
We hebben veel aandacht voor leerlingen die meer kunnen en we zouden graag ons onderwijsaanbod willen uitbreiden voor leerlingen die extra ondersteuningsbehoeften nodig hebben. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben bieden we o.a. 'de peergroup' aan. Voor de praktijkgerichte leerlingen bieden we TechKids aan om aan te sluiten bij de talenten en kwaliteiten. Binnen ons team hebben we leerkrachten die extra ondersteuning verzorgen bij de herhaalde instructie en extra leertijd. De komende jaren willen we ons verder verdiepen en ontwikkelen in dit extra onderwijsaanbod.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.