Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de wet op het Primair Onderwijs staat welke vakken de kinderen moeten leren en van elk vak zijn kerndoelen aangegeven. Aansluitend bij deze kerndoelen is de lesstof gekozen. In de methoden staat in ieder geval de verplichte leerstof. De leerkracht deelt het schooljaar in en zorgt dat de leerstof behandeld wordt. Aan het eind van de basisschool hebben de meeste kinderen de verplichte leerstof gehad. Voor sommige kinderen geldt dat zij een aangepast programma krijgen dat afwijkt van het standaardprogramma. Deze aanpassing kan plaatsvinden zowel voor kinderen die minder dan het gemiddelde aankunnen, als voor kinderen die meer dan het gemiddelde aankunnen. Hiermee wordt recht gedaan aan de verschillen die er tussen kinderen zijn.
Op dit moment ondersteunen we leerlingen met specifieke behoeften. Deze leerlingen kunnen we binnen onze basisondersteuning begeleiden.Op bestuursniveau is vastgesteld met welke speciale onderwijsbehoeften van leerlingen alle scholen van de ISOB op den duur moeten kunnen omgaan.Dat is het ‘’basisprofiel orthobeelden’’ en geldt ook voor onze school. Het gaat hierbij om leerlingen met faalangst, onrust/ concentratie, somatische problemen, lees/ taalproblemen, leerproblemen, hoge intelligentie, dyslexie, PDD/NOS enkelvoudige lichte problematiek, ADHD enkelvoudige lichte problematiek en dyscalculie.Wij begeleiden momenteel geen leerlingen met andere specifieke behoeften.Afhankelijk van de aard en de ernst, kunnen wij per leerling bekijken of extra faciliteiten nodig zijn en speciale randvoorwaarden gecreëerd kunnen worden. Mocht dit op obs Teun de Jager te realiseren zijn dan kunnen wij deze leerlingen eventueel met extra ondersteuning op onze school begeleiden.