C.J. (Kees) de Korte
Directeur
Kerkweg 3 A 4145 MP Schoonrewoerd
Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.
In principe vervangt de duo-collega de collega die verlof heeft. Dit om zo min mogelijk verschillende leerkrachten voor de groep te hebben.
Directeur
Bovenbouwcoördinator
Onderbouwcoördinator
Intern Begeleider (IB'er)
Voor de meer- en hoogbegaafde leerlingen hebben we een Dolfijngroep. In deze groep krijgen de leerlingen een dagdeel uitdagende leerstof aangeboden door een leerkracht die gespecialiseerd en gediplomeerd is in hoogbegaafdheid. De leerlingen krijgen bijvoorbeeld filosofie, Frans en Italiaans aangeboden. De leerlingen compacten hun reken- en taalwerk in de groep en maken in die tijd hun Dolfijnwerk. Leerlingen werken vaak projectmatig en maken hierbij veel gebruik van ICT. Ter afsluiting van hun project vindt vaak een presentatie plaats.
Voor leerlingen die niet genoeg hebben aan de Dolfijngroep is er ook een bovenschoolse Delfino groep waar deze leerlingen met andere leerlingen van TriVia op maandag les krijgen.
In de kleutergroepen ontwikkelen de kinderen zich al spelend. Voor spelen is veel tijd en ruimte beschikbaar. We observeren de ontwikkeling van het kind en proberen deze te stimuleren. Kinderen krijgen gerichte activiteiten aangeboden die hun zintuigen, taal, motoriek en expressie ontwikkelen aan de hand van de leerlijnen van Parnassys. De kinderen krijgen het onderwijs meestal in thematische vorm. We werken volgens de principes van “basisontwikkeling.” Dit betekent o.a. dat er veel zelfstandig gewerkt wordt in groepen; naast de grote kring, wordt ook de kleine kring gebruikt en er is speelwerktijd in hoeken.
De sociale vorming is in de eerste groepen van onze school erg belangrijk. Kinderen leren omgaan met elkaar, verantwoordelijkheid dragen en omgaan met gezagsverhoudingen. Extra aandacht voor de jonge kinderen is er door groepsverkleining. De leerkrachten besteden dagelijks tijd aan het gericht observeren van de leerlingen. In de onderbouw werken we, net als in alle andere groepen, met een methode voor Engels in de basisschool, gegeven door een vakleerkracht Engels(een native speaker) Zo worden de leerlingen spelenderwijs vertrouwd gemaakt met de Engelse taal.
In de groepen wordt steeds meer individueel verwerkt. Dit betekent dat de leerling met behulp van een laptop de lesstof verwerken. De leerlingen van groep 3 t/m groep 8 hebben de beschikking over hun eigen laptop. Deze wordt door de school aangeschaft. De leerling krijgt een steeds grotere rol in het plannen van de te verwerken leerstof. Het is daarom lastig precies aan te geven hoeveel tijd 'de groep' aan een bepaald vakgebied besteed. De genoemde tijden zijn gemiddelde of richttijden.
Ons motto 'Zorg voor iedereen' brengen we dagelijks in de praktijk. Samen met ouders, leerkrachten en specialisten zetten we ons in voor passend inclusief onderwijs.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wanneer er een specifieke ondersteuningsbehoefte is, bij een aanmelding van een nieuwe leerlingen, willen wij graag in gesprek met ouders over de mogelijkheden. Wij streven voor thuis nabij onderwijs voor de leerlingen in deze omgeving, zijn bereid hierin mee te denken en, waar mogelijk de leerling een warm welkom te geven op onze school.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.