Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Dit schooljaar werken we met de volgende groepen:
Peutergroep: juf Kelly en juf Baukje
Groep 1-2: juf Anita (ma-di-wo) en juf Ursula (do-vrij)
Groep 3-4: juf Anouk (ma-di-wo) en juf Carla (do-vrij)
Groep 5-6: juf Dagmar (ma t/m vrij) en meester Cyriel (ma-vrij)
Groep 7-8: juf Saskia (ma-wo-do-vrij) en meester Cyriel (ma-vrij)
Juf Ursula: ondersteuning (di) leerlingen krijgen individueel of in kleine groepjes extra taalondersteuning.
Juf Carla: ondersteuning (wo) leerlingen krijgen individueel of in kleine groepjes extra taal- of rekenondersteuning.
Juf Laura: Intern begeleider en ondersteuning (meer- en hoogbegaafdenonderwijs) (di-wo-do).
Juf Jannie: leerlingbegeleider. Zij verzorgt ook 1x per week de verlengde schooldag voor kinderen met een taalachterstand (do).
Juf Cindy: administratief medewerker en 2x per week verlengde schooldag. (ma-di).
Juf Claudia: onderwijsassistent en stagiaire groep 5/6 (ma, wo, vrij) en 1x per week verlengde schooldag (do).
Juf Liezelotte: onderwijsassistent en stagiaire (ma, di) groep 1-2.
Vakleerkracht gym: meester Darwin (ma-do).
Wij hanteren een maximum van 30 leerlingen per klas in onze combinatiegroepen.
Sinds 1 september 2018 hebben wij een peutergroep van Kind en Co in onze school. Zij bieden plaats aan kinderen van 2 tot 4 jaar. Wij bieden peuteropvang op maandag t/m donderdag (van 8.30 uur tot 12.30 uur).
Wij bieden gedifferentieerd onderwijs aan. Dit houdt in dat de leerkracht rekening houdt met de verschillen tussen leerlingen onderling en daarop het onderwijs afstemt. Enerzijds door slim en effectief gebruik te maken van digitale middelen en anderzijds door een eigentijds aanbod te gebruiken voor onze leerlingpopulatie. Dit maakt dat er een passend en doelgericht aanbod is per leerling. Iedere leerling gebruikt vanaf groep 4 een eigen device. De data die wordt gegenereerd wordt kritisch beoordeeld door de leerkracht. Leerlingen krijgen direct feedback bij het invoeren van antwoorden. Leerlingen zien dagelijks hun eigen vorderingen en hebben zicht op hun eigen leerdoelen en ontwikkeling.
We bieden een leerling een eigen leerlijn als dit past binnen de mogelijkheden. Wij zijn als kleinschalige school handelingsverlegen als het gaat om het faciliteren van onderwijs voor leerlingen met een complexe onderwijsbehoefte.
Per saldo heeft een kind recht op minimaal 7520 uur onderwijs in 8 schooljaren.
In de kleuterklas bieden we naast directe instructie ook spelend leren. Dat maakt mogelijk dat we het aanbod afstemmen op de behoefte van de leerling. De leerkracht biedt ook hier maatwerk door de instructie af te stemmen op kleinere groepen of individuele kinderen. Door ze een bepaalde rol/doel te geven in het spel. Er is een instructie in de grote kring voor alle leerlingen om het "samen proces" te bevorderen (naar elkaar luisteren, vragen stellen en belangstelling tonen). Dan volgt een instructie in de kleine kring met een bepaald doel passend bij de specifieke leerling. In de speelhoeken werkt de leerkracht doelgericht aan zowel taal , lees- als rekenvoorwaarden.
Alle genoemde onderwijstijd is indicatief. Bovengenoemde lesuren zijn per week. Wij bieden onderwijs op maat. Indien we te maken hebben met een reken-sterke klas en het wenselijk is meer tijd te besteden aan lezen, dan verminderen we de rekentijd en besteden die aan lezen. We kijken naar de groepsbehoefte maar tevens naar de individuele onderwijsbehoefte, hetgeen betekent dat er tussen de leerlingen onderling een verschil in onderwijstijd kan zijn. Leerlingen werken aan eigen doelen binnen de verschillende vakgebieden.
Soms blijkt dat een kind speciale zorg of meer ondersteuning nodig heeft. Onze interne begeleider (IB’er) zoekt dan samen met de leerkracht en de ouders naar manieren om het onderwijs passend te maken. De afspraken zetten we in een handelingsplan of OPP (ontwikkelingsperspectief). Soms geeft een leerlingbegeleider extra hulp aan kinderen, we zetten dan specialisten in van de GroeiAcademie (het expertisecentrum van De Groeiling). Hier werken gediplomeerde orthopedagogen, onderwijsspecialisten, leerkrachten gespecialiseerd in gedrag en de leerlingbegeleiders. Klik hier voor een link naar ons SOP (schoolonderwijs profiel).Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Als school zijn wij ontzettend blij met de aanvullende ondersteuning die de extra leerkrachten dit jaar bieden aan onze leerlingen. Dit gebeurt op verschillende manieren. Zoals extra ondersteuning in de klas naast de reguliere leerkracht, een groep leerlingen apart nemen en instructie geven en soms ook 1 op 1 begeleiding buiten de klas. De begeleiding wordt ingezet voor leerlingen die meer behoefte hebben aan onderwijs op maat.
Wij willen dat kinderen zich in één lijn door kunnen ontwikkelen van de (peuter)opvang tot aan groep 8. Kind & Co verzorgt bij ons een programma voor peuters: de voor- en vroegschoolse educatie (VVE). In groep 1-2 continueren wij dit programma, zodat kleuters spelenderwijs eventuele achterstanden kunnen inhalen voordat ze aan groep 3 beginnen. Kind & Co heeft ook een peuterspeelzaal voor kinderen vanaf 2 jaar en 3 maanden. Ons doel is dat school en opvang samen één kindcentrum vormen. Op deze manier sluiten we op elkaar aan en bundelen wij onze krachten.