Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
We werken volgens de zes eigenschappen van de positieve pedagoog, beschreven door Ivo Mijland van Ortho Consult. We willen leerlingen vanuit autonomie begeleiden in hun proces van leren leren, leren leven en leren kiezen. Op de eerste plaats is het belangrijk dat de leerkracht en de klas vanuit intrinsieke motivatie het gesprek aangaan. De leerlingen halen het meeste uit een lesdag, waarin vanuit een plezierig leerklimaat de les wordt ingericht. Er moet een plezierige werkrelatie zijn om tot succesvolle onderwijs te kunnen komen. Om bij dat wederzijdse plezier te komen, beschikken succesvolle pedagogen over de volgende zes eigenschappen:
1 Laat je kennen
2 Het kind centraal
3 Geef positieve aandacht
4 Zie de dingen niet zoals jij bent
5 Werk oplossingsgericht
6 Wees geen zie-je-wel-istWij streven naar een veilig klimaat voor alle leerlingen en leerkrachten. Er is rust in de school en iedereen houdt zich aan de zelfde afspraken. We hebben zeven uitgangspunten voor onze pedagogische huisstijl namelijk:
- Veilige ondergrond om te leren
- Prettige omgang met leerlingen
- Iedere leerling wordt gezien
- Veiligheid verbeteren: inzicht in incidenten
- Afspraken helder hebben en naar handelen
- Beleid bij Grensoverschrijdend gedrag
- Goede aanpak voor bijzondere leerlingen